کد خبر: ۶۰۴۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

گاف‌های تازه بایدن و افزایش نگرانی‌های دموکرات‌ها

تکرار اشتباهات کلامی «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، حامیان دموکرات او را درباره توانایی اش برای شکست دادن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی آمریکا در این انتخابات نگران کرده است.
گاف‌های تازه بایدن و افزایش نگرانی‌های دموکرات‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

اشتباهات کلامی بایدن در هفته گذشته چندبار در تیتر خبرها قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای آمریکایی هیل، او به اشتباه گفت که به عنوان معاون رئیس جمهور با دانشجویان دبیرستان پارکلند فلوریدا دیدار کرده است.

مدرسه پارکلند در سال ۲۰۱۸ میلادی و بیش از یک سال بعد از پایان معاونت بایدن در دولت قبلی آمریکا مورد حمله تیراندازی جمعی قرار گرفت.

اشتباه لپی بایدن تنها دو روز بعد از آن رخ داد که این نامزد ۷۶ ساله دموکرات ها در جمع رای دهندگان آسیایی و اسپانیایی زبان گفت: کودکان فقیر هم مانندکودکان سفیدپوست باهوش و با استعداد هستند.

او بعدا در گفت و گو با خبرنگاران حرفش را اصلاح کرد و گفت منظورش این بوده کودکان سیاه پوست، آسیایی و ثروتمند مانند کودکان سفیدپوست باهوش و با استعداد هستند.

بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها است که بخشی از آن به دلیل تجربه او به عنوان سالها خدمت به عنوان معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا است.

گاف های بایدن می تواند موضع او را تضعیف کند به ویژه که حمایت از «الیزابت وارن» سناتور و دیگر نامزد دموکرات ها افزایش یافته و بایدن با رقابت دشواری در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایووا مواجه است.

در حالی که بایدن به اشتباهات لپی شهرت دارد اما اشتباهات اخیر او در شرایطی بروز کرده که با تردیدهایی درباره سنش مواجه است.

این اتفاقات بهانه ای به دست ترامپ داده است به طوری که رئیس جمهور آمریکا هفته پیش گفت رقیب احتمالی اش صلاحیت روانی برای شرکت در انتخابات را ندارد.

ترامپ در توئیتی نوشت: آیا کسی باور دارد که او(بایدن) از نظر روانی صلاحیت رئیس جمهور شدن را دارد. ما با دنیایی بسیار بزرگ و پیچیده مواجه هستیم و جو بایدن راه حلی ندارد.

اما مشاوران بایدن تلاش می کنند اشتباهات او را کم اهمیت نشان دهند و می گویند رای دهندگان به او اهمیتی به چنین گاف هایی نمی دهند. به گفته آنها چیزی که رای دهندگان می خواهند نامزدی است که بتواند ترامپ را شکست دهد.

هیل افزود: متحدان بایدن در نشست های محرمانه تصدیق می کند که این اشتباهات لفظی تاثیراتی در کارزار انتخاباتی آنها خواهد داشت.

کمک کنندگان مالی دموکرات ها نیز ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است اشتباهات بایدن شانس ترامپ را افزایش دهد.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی ها بایدن همچنان نسبت به نامزدهای دموکرات دیگر پیشتاز است. نظرسنجی مشترک نشریه انگلیسی "اکونومیست" و موسسه نظرسنجی انگلیسی "یو گاو»، نشان می دهد که جو بایدن با اختلاف ۶ درصد و با کسب ۲۲ درصد آرا، نسبت به نفر پس از خود، در صدر نامزدهای دموکرات قرار دارد.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که "الیزابت وارن" با ۱۶درصد آرا در رتبه دوم و "برنی سندرز" سناتور ایالت ورمونت آمریکا با تنزل به رتبه سوم، ۱۳ درصد آرا به خود اختصاص داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین