کد خبر: ۶۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

چرا گیشه سینما در تابستان کم‌رونق شد؟

یک پخش‌کننده سینمایی با اشاره به گیشه کم‌رونق تابستان بیان کرد: این اتفاق فقط تقصیر سازمان سینمایی یا شورای صنفی نمایش نیست؛ خود ما هم به عنوان سازنده فیلم‌ها مقصریم و اصرار داریم آثارمان هرچه زودتر و در شش‌ماهه اول سال روی پرده برود، مگر در شش‌ماهه دوم سال چه خبر است؟
چرا گیشه سینما در تابستان کم‌رونق شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

امیرحسین حیدری، مدیر پخش نمایش گستران درباره ارزیابی‌اش از اکران فیلم‌ها در فصل تابستان بیان کرد: اکنون که تابستان از نیمه گذشته است می‌توانیم بگوییم که اکران تابستان ما به خوبی سال‌های قبل نبود و تعدد و ترافیک اکران فیلم‌ها زیاد بود. فیلم‌ها با وجود این‌که همه از حد استاندارد بالاتر هستند و پیش‌بینی می شد فروش خوبی داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: متاسفانه ما در عید نوروز و عید فطر فیلم‌های کمدی‌مان را که برای سال ۹۸ ساخته شده بود، خرج کردیم. البته مردم از آن‌ها استقبال خوبی کردند اما نسبت به تابستان پارسال که مثلا فیلم «هزارپا» به نمایش درآمد و رونقی به سینماها داد امسال شاهد چنین اتفاقی نبودیم. به نظر می‌آید وجود یکی دو فیلم خوب پرفروش کمدی می‌تواند به فروش باقی فیلم‌ها و آثار اجتماعی روی پرده کمک کند و گیشه را تحت تاثیر قرار دهد.

این‌ پخش‌کننده سینمایی با تاکید بر این‌که "در کنار استقبال از کمدی‌ها از دیگر ژانرها نیز استقبال می‌شود" گفت: امسال تابستان خیلی خوبی را پشت سر نگذاشتیم و امیدوارم ماه‌های آینده شرایط کمی بهتر شود. علاوه بر آن فیلم‌هایی که در حال اکران هستند تعداد سینماهای محدودی را در اختیار دارند؛ این در حالی است که خود سینماداران هم نمی‌دانند با این حجم از فیلم چه کنند و چگونه خدمات بدهند. در این شکل اکران فیلم هم سینمادار ناراضی است و هم صاحب اثر؛ اما کاری هم از دست کسی برنمی‌آید.

او افزود: تعداد فیلم‌ها زیاد است و از طرف دیگر با توجه به این‌که سالن سینمایی کم داریم خیلی از آثار به حق‌شان نمی‌رسند و به خوبی دیده نمی‌شوند. برخی فیلم‌ها مانند آثار کودک و نوجوان نیاز است که بیشتر روی پرده باشند تا جا بیفتند اما به دلیل تراکم اکران فیلم‌ها این امکان وجود ندارد و سریع از روی پرده برداشته می‌شوند تا به فیلم‌های دیگر برسیم. باید برنامه‌ریزی درستی در این زمینه صورت بگیرد.

حیدری ادامه داد: این اتفاق فقط تقصیر سازمان سینمایی یا شورای صنفی نمایش نیست؛ خود ما هم به عنوان سازنده فیلم‌ها مقصریم و اصرار داریم آثارمان هرچه زودتر و در شش‌ماهه اول سال روی پرده برود، حالا نمی‌دانیم قرار است در شش‌ماهه دوم سال چه اتفاقی بیفتد که این همه متقاضی برای شش‌ماهه اول سال وجود دارد؟ همین اتفاق باعث شد چندین فیلم خوب با هم روی پرده بروند و ما نتوانیم به فروش قابل توجهی که حق‌شان بود برسیم. از طرف دیگر هم در فصل‌های بعدی دچار مشکل می‌شویم.

این‌ پخش‌کننده بیان کرد: فیلم خوب اگر روی پرده باشد مردم در هر شرایطی از آن استقبال می‌کنند و این اصطلاح که می‌گویند در ایام ماه محرم گیشه از رونق می‌افتد، می‌تواند با یک برنامه‌ریزی درست پیش‌بینی شود.

او در پایان گفت: فکر می کنم فروش گیشه امسال اختلاف قابل توجهی با تابستان سال گذشته داشته باشد. اگر برنامه‌ریزی مدونی از طرف من پخش‌کننده یا فیلمساز و سازمان سینمایی وجود داشته باشد و یک هماهنگی ایجاد شود دیگر با چنین موقعیت‌هایی روبه‌رو نخواهیم شد. به نظر می‌رسد اگر قرار باشد اکران‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند، در شش ماه دوم سال به مشکل خواهیم خورد و آمار نسبت به سال گذشته اختلاف قابل توجهی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین