کد خبر: ۶۰۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

فیلیپ هاموند: بریگزیت بدون توافق خیانت به رفراندوم است

وزیر خزانه‌داری پیشین بریتانیا تاکید دارد، اگر بوریس جانسون با گوش کردن به حرف خرابکاران غیر منتخب که کنترل دولت او را به دست دارند یک بریگزیت بدون توافق را اجرایی کند، به نتایج رفراندوم خیانت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری پیشین بریتانیا که پیش از نخست‌وزیری بوریس جانسون استعفا داد، تاکید دارد رهبری محافظه‌کاران بریتانیا را با یک توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

هاموند اما می‌گوید، نشانه‌های اولیه چندان ترغیب‌کننده نیست و نسبت به درخواست‌هایی مبنی بر لغو امتیازات بریتانیا و ایرلند شمالی در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا و بازار واحد اروپایی تا زمان حصول راه حلی که از مرز سخت جلوگیری کند، هشدار می‌دهد. به گفته هاموند، این‌ها موضعی "مخرب" بر سر توافق است.

این سیاستمدار پیشن بریتانیا در مطلبی برای تایمز که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، نوشت: افراد غیر منتخب که کنترل دولت را در دست دارند، می‌دانند که این درخواستی که اتحادیه اروپا نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

به گفته فیلیپ هاموند، این روند هم به لحاظ اقتصادی و هم اتحادی به این کشور آسیب می‌زند و رای‌دهندگان از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند. او گفت: اکثر مردم کشورمان می‌خواهند شاهد یک خروج نرم و منظم باشند که زندگی عادی مختل نشده، اشتغال دچار التهاب نشود و استانداردهای زندگی از بین نرود؛ چه کسانی که به خروج رای‌ داده‌اند، چه حامیان ماندن در اتحادیه اروپا.

این سیاستمدار محافظه‌کار بریتانیا همچنین تاکید کرد: پارلمان با ایمان دیگاه اکثریت را منعکس می‌کند و کاری می‌کند تا صدایش شنیده شود. عدم توافق خیانتی به نتایج رفراندوم ۲۰۱۶ است. چنین اتفاقی نباید رخ دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین