کد خبر: ۶۰۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

آمریکا اعمال تعرفه بر برخی کالاهای چینی را لغو کرد یا به تعویق انداخت

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید اعمال تعرفه بر برخی کالاهای چینی را که قرار بود از روز یک سپتامبر اجرایی شود تا 15 دسامبر به تعویق انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از راشاتودی، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا شب گذشته اعلام کرد که کاخ سفید اعمال تعرفه بر برخی کالاهای چینی را که قرار بود در قالب طرح اعمال 10 درصدی تعرفه بر واردات 300 میلیارد دلار کالا از چین مشمول عوارض گمرکی شوند را تا 15 دسامبر به تعویق انداخته است.

نمایندگی تجاری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: در حالی که قرار بود در روز یک سپتامبر بر 300 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال شود به دلیل برخی مفاد قانونی این اقدام به تأخیر افتاده است.

گوشی‌های هوشمند تلفن همراه‌، لپ‌تاب، کنسول‌های بازی‌های ویدیویی، برخی اسباب‌بازی‌ها، مانیتور رایانه، و کفش و پوشاک تا روز 15 دسامبر مشمول تعرفه نخواهند شد.

در عین حال برخی کالاهای بااهمیت دیگر نظیر کالاهای بهداشتی و محصولات مرتبط با بخش درمان، ایمنی، امنیت ملی و دیگر عوامل از لیست کالاهای مشمول تعرفه حذف شده‌اند.

اوایل ماه جاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که از روز یک سپتامبر بر واردات 300 میلیارد دلار کالا از چین تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد. این تعرفه‌ها جدای اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات 250 میلیارد دلار کالا از چین بود که پیش‌تر اجرایی شده است.

چین هم با صدور دستور توقف واردات محصولات کشاورزی آمریکایی به این اقدام کاخ سفید واکنش نشان داد. این اقدام چین ضربه‌ای بزرگ به یکی از اصلی‌ترین حامیان ترامپ یعنی کشاورزان آمریکایی می‌شود که آسیب جدی از توقف صادرات به چین خواهند دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین