کد خبر: ۶۰۵۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

شمارش معکوس برای سرنوشت خان شیخون

با ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در محور شمال "حماه" و جنوب "ادلب"، به نظر می رسد شمارش معکوس برای در اختیار گرفتن شهر "خان شیخون" آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تلاش ارتش این کشور در منطقه مشترک بین شمال حماه و جنوب ادلب که تحت اشغال تروریست های مسلح قرار دارد، افزایش یافته تا نتیجه مورد نظر تحقق یابد.

ارتش سوریه سه روز گذشته در محور شمال حماه و جنوب ادلب پیشروی قابل ملاحظه ای داشت و عصر یکشنبه توانست شهرک "الهبیط" که حائز اهمیت زیادی است، تحت کنترل خود در آورد.

الهبیط یکی از نخستین قلعه‌های موجود در مسیر منتهی به شهر خان شیخون از محور غربی است و از این نظر حائز اهمیت است که راه را به سمت این شهر و جاده اصلی دمشق - حلب باز می کند.

به نوشته روزنامه "الاخبار" لبنان، نیروهای ارتش سوریه اکنون در تلاش برای رسیدن به شهر خان شیخون بزرگترین و مهم ترین شهر حومه جنوبی ادلب هستند، زیرا در صورت کنترل آن، مثلث "کفرزیتا"، "اللطامنه" و "مورک" در شمال حماه تحت محاصره ارتش قرار می گیرد و به سطه تروریست های مسلح در آن پایان داده می شود.

نیروهای سوری قصد دارند با تسلط بر شهر مهم خان شیخون در ادلب، تروریست‌ها را در شمال حماه محاصره و ارتباط آنان را با "ریف ادلب" قطع کنند.

ادلب آخرین محل استقرار تروریست ها

تحولات میدانی در شمال حماه و جنوب ادلب در حالی است که استان ادلب در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه، بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد و آخرین محل استقرار تروریست‌ها و گروه‌های مخالف دولت دمشق به شمار می آید.

تروریست‌ها بارها از ادلب، سایر مناطق سوریه و غیرنظامیان را هدف قرار داده اند و اکنون هرچند عملیات آزادسازی استان ادلب به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی با تاخیر کلید خورده، اما پرواضح است که ادامه آن به معنی نابودی تمامی تروریست ها در خاک سوریه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین