کد خبر: ۶۰۵۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

پلیس با "صاعقه" به مبارزه با دزدان موتورسوار می‌رود

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از آغاز مرحله نخست طرح "صاعقه" برای برخورد با سارقان موتورسوار کیف و موبایل شهروندان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حمید هداوند در این‌باره گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهروندان موضوع کیف قاپی و جرایم خشن همراه با تهدید است،چراکه کیف قاپی و موبایل قاپی از جمله جرایمی است که اثرات نامطلوب آن تا مدت‌ها بر احساس امنیت جامعه اثرگذار است و به کاهش احساس امنیت منجر می شود، لذا نیاز است پلیس با اجرای طرحی ضربتی به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: مرحله نخست طرح صاعقه با همکاری پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از جمله آگاهی، پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، امنیت عمومی و یگان امداد پایتخت، از امروز صبح در تمامی محلات سطح شهر تهران به اجرا در آمد.

وی افزود: بنا به درخواست شهروندان با سارقان کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ که با موتورسیکلت در محدوده‌های مختلف شهر تهران پرسه‌زده و اقدام به سرقت می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

جانشین رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در این طرح همچنین با موتورسوارانی که پلاک وسیله نقلیه آنها مخدوش شده و یا فاقد پلاک بوده و همچنین دارای سوابق کیفری باشند، برخورد شده و وسیله نقلیه آنها توقیف خواهد شد.

هداوند تصریح کرد: در این طرح ۵۰۰ اکیپ در قالب ۵ تیم، ضمن گشت زنی در محله های مختلف شهر تهران، پاتوق‌هایی را که از قبل شناسایی شده‌اند، مورد هدف قرار داده و به صورت گشت موتوری در راستای اجرای این عملیات عمل خواهند کرد.

وی به اثرات مثبت این طرح در کاهش وقوع جرم از جمله کیف قاپی و موبایل قاپی اشاره کرد و گفت: این طرح در روزهای آتی نیز اجرا می شود و شهروندان می توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در این طرح پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران بزرگ و استعلام‌های انجام شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و وسیله نقلیه آنها در صورت لزوم به پارکینگ پلیس منتقل می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین