کد خبر: ۶۰۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۸

فيفا اساسنامه را برگشت زد

آفتاب‌‌نیوز : ظاهراً این طور که گفته شده در اساسنامه برخی از اصلاحات به صورت مخفف بیان شده که از نظر مسؤولان فیفا دچار اشکال است. گرچه هنوز هیچکس، به جز کمیته 6 نفره و برخی مسؤولان بلندپایه ورزش از مفاد اساسنامه اطلاع ندارند، اما همین که فیفا این اساسنامه را تأیید کرده، جای خوشحالی دارد. پیش از این درباره نوع تدوین اساسنامه حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت و عده‌ای معتقد بودند این اساسنامه دارای اشکالات فراوانی است اما آن چیزی که مسؤولان فیفا را نتوانسته مجاب کند، موارد حقوقی است که در اساسنامه آمده است.

تا اینجای کار ظاهر قضیه بسیار خوب پیش رفته است، به این معنی که اساسنامه تدوین شده با ابهامات کوچکی مواجه بوده که آن هم به گفته صفایی‌فراهانی به سرعت رفع خواهد شد. فیفا به مسؤولان فدراسیون فوتبال ایران توصیه‌هایی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی کرده است تا با رعایت آنها، فوتبال ما در آینده دچار مشکل نشود. کمیته 6 نفره هم برای اینکه دوباره مجبور نشود برای اصلاح اساسنامه تلاش کند، تلاش دارد تا ابهامات موجود را برطرف کند. اما در حال حاضر آن چیزی که اهمیت دارد، مفاد اساسنامه است.

اینکه آیا آنچه که در اساسنامه آمده و فیفا هم آن را تأیید کرده، نیازهای فوتبال ما را تأمین می‌کند و اینکه با تدوین این اساسنامه فوتبال ایران تا چه اندازه به سمت حرفه‌ای‌شدن حرکت خواهد کرد. اگر فیفا ابهامات حقوقی را مطرح کرده، ما در ایران با ابهامات بسیاری درباره چگونگی تدوین اساسنامه و حرکت فوتبالمان به سمت حرفه‌ای‌شدن مواجه هستیم. اگر هم این ابهامات برطرف شود، مسائل دیگری نظیر اینکه مجمع فدراسیون فوتبال چه زمانی تشکیل می‌شود و نحوه انتخاب رئیس فدراسیون جدید به چه صورت است از ابهاماتی است که هنوز نمی‌توان به آنها پاسخ دقیقی داد.

البته مسؤولان کمیته انتقالی اعلام کرده‌اند که بلافاصله پس از اصلاح ایرادهای حقوقی اساسنامه، آن را به فیفا ارسال خواهند کرد و هر زمان که جواب فیفا برسد نسبت به برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس فدراسیون اقدام خواهند کرد. اما با این وجود و از آنجایی که تجربه ثابت کرده در این موارد همیشه تا لحظه آخر و دقیقه 90 صبر می‌کنیم، از این بیم داریم که چنین سرنوشتی این بار در انتظار تدوین اساسنامه و برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال باشد.

در هر صورت امیدواریم ایرادهای حقوقی اساسنامه هرچه سریع‌‌تر برطرف شود تا فوتبال ایران یک اساسنامه مدون و مورد تأیید فیفا داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، آنگاه بسیاری از مشکلات راحت‌تر حل خواهند شد. به شرط آنکه مسؤولان ورزشی و فوتبال ایران نیز کمی در راه حرفه‌ای‌شدن گام بردارند و از خود همت نشان دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین