کد خبر: ۶۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۸

تاکید انجمن بازار بر توجه دولت به مسایل ساختاری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با تاکید بر «لزوم توجه ویژه دولت به مسائل و معضلات زیربنایی کشور»، خواستار درنظر گرفتن قاعده «اهم و فی‌الاهم» در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دولت شد.

«احمد کریمی اصفهانی» درخصوص برخی انتقادات چهره‌های شاخص مجلس هفتم از جمله «احمد توکلی» رئیس مرکز پژوهش‌ها از برخی اقدامات در سفرهای استانی هیات دولت به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: ضمن اینکه ارتباط و پاسخگویی مسئولان دولتی با مردم را وظیفه آنها می‌دانیم، اما حل معضلات کشور و نظام احتیاج به امور زیربنایی و ریشه‌ای دارد.

وی آب‌رسانی، گازرسانی و برق‌رسانی به نقاط مختلف کشور، مشکلات پیش روی بخش کشاروزی و صنعت، بهینه‌سازی مصرف سوخت و توجه به توسعه حمل و نقل عمومی را جزو «اهم» نیازها و مشکلاتی دانست که دولت باید در حل آنها بکوشد و اظهار داشت: در صورت رفع این مشکلات فواید زیادی از جمله ایجاد اشتغال، بی‌نیازی از واردات، جلوگیری از هدر رفتن ارز، هدفمند شدن یارانه‌ها و پیشگیری از افزایش بی‌رویه مصرف سوخت، نصیب کشور خواهد شد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار اضافه کرد: این هنر مسئولین دولتی است تا تشخیص دهند حل کدام یک از مشکلات کشور در اولویت قرار دارد اما بی‌تردید رفع معضلات نیازمند انجام امور زیربنایی است.

به گفته کریمی، «حل مسائل و مشکلات راهکارهای خاص خود را دارد و نمی‌توان امور را به زور و یا با تحمیل به مردم جلو برد.»

وی ادامه داد: حل نکردن مشکلات کشور به صورت علمی و تخصصی باعث فشار به بودجه، ارائه متمم و در نهایت افزایش تورم می‌شود که تبعات آن مستقیما متوجه اقشار کم‌درآمد می‌شود.

کریمی یادآور شد: دولت باید نهایت سعی خود را برای حل مشکلات کشور انجام دهد اما ما ضمن اینکه ارتباط دولت با مردم و پاسخگویی به آنها را لازم می‌دانیم، توجه به قاعده اهم و فی‌الاهم در انجام امور را یکی از واجبات مدیریتی می‌دانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین