نتایج پژوهشهای موسسه ملی معاملات اینترنتی انگلستان نشان می دهد که مرسدس، ب ام و، و تویوتا از بین کلیه نشانهای تجاری(اعم از خودرو وغیر خودرو) بیشترین میزان تبلیغ دهان به دهان را دارا هستند.صاحبان این برند ها "مبلغین فعال برند"خوانده می شوند.
این موسسه پژوهشهای خود را در 30 کشور جهان از جمله ایالات متحده به انجام رساند.90 درصد امریکاییها گفته اند که کالاهایشان را بر اساس تبلبغات دهان به دهان انتخاب می کنند.
گفتنی است که در رده بندی ذکر شده نوکیا و سونی به ترتیب پس از مرسدس ، ب ام و ، و تویوتا قرار می گیرند.