کد خبر: ۶۰۵۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

دنیزلی و تراکتورسازی برای طلسم‌شکنی به هم کمک می‌کنند؟

تراکتورسازی با به خدمت‌گرفتن دنیزلی چند هدف را دنبال می‌کند؛ پایان ناکامی مربی ترکیه‌ای در فوتبال ایران و پایان طلسم قهرمانی در لیگ برتر.
آفتاب‌‌نیوز :

تاریخ آغاز لیگ برتر فصل نوزدهم سرانجام مشخص شد و از ۳۱ مرداد فصل داغ فوتبال ایران شروع می‌شود. یکی از تیم‌هایی که از بدو ورود و بازگشت به لیگ برتر همیشه یکی از مدعیان جدی قهرمانی لقب دارد، «تراکتورسازی» تبریز است.

نماینده شهر تبریز از سال ۸۸ که به لیگ برتر بازگشت، همواره جزو تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی بود اما در گام آخر به دلایل مختلف و تجربه کم، از کورس جا می‌ماند. اما در فصل جدید «تی‌تی‌ها» امید زیادی دارند تا سرود قهرمانی را در ورزشگاه یادگار امام تبریز بخوانند؛ یک اینکه استقلال و پرسپولیس با تغییر سرمربی و خداحافظی چند بازیکن اصلی آن‌طور که باید شادابی گذشته را ندارند. دو اینکه تراکتورسازی بعد از سال‌ها با داشتن یک مربی کارکشته و آشنا به محیط فوتبال ایران آمده است تا هم خودش را ثابت کند و هم افتخاری را برای تبریز به ارمغان بیاورد. تراکتورسازی با به خدمت‌گرفتن دنیزلی چند هدف را دنبال می‌کند؛ پایان ناکامی مربی ترکیه‌ای در فوتبال ایران و پایان طلسم نایب‌قهرمانی تراکتور در لیگ برتر.

دنیزلی و تراکتورسازی برای طلسم‌شکنی به هم کمک می‌کنند؟

شرط‌بندی؛ قهرمانی را از تراکتور گرفت

تراکتورسازی جدی‌ترین رقیب برای پرسپولیس در کورس قهرمانی لیگ برتر هجدهم بود؛ این تیم اگر در هفته‌های پایانی در زمین سپیدرود پیروز می‌شد، به دو امتیازی شاگردان برانکو می‌رسید اما دو اشتباه مرگ‌بار از محسن فروزان باعث شد این تیم متحمل شکست سنگین و عجیب ۳ بر یک مقابل این تیم قعرنشین شود. همین شکست کافی بود تا تراکتورسازی یکی از بحرانی‌ترین روزهای تاریخ خود را تجربه کند. سرمربی سابق تیم ملی بلژیک که می‌توانست در آستانه ۷۶ سالگی افتخار بزرگی را برای این باشگاه به ارمغان بیاورد، نتوانست جنجال پس از این شکست سنگین را مدیریت کند و تراکتورسازی پنج بازی بعدی را هم بدون پیروزی پشت سر گذاشت تا به صورت کامل از جمع مدعیان خارج و امید هواداران برای کسب جام به فراموشی سپرده شود. اما اتفاق ناراحت‌کننده سه نایب‌قهرمانی این تیم با اختلاف یک امتیاز است. تراکتورسازی در لیگ برتر یازدهم با ۴۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. در لیگ برتر فصل دوازدهم نیز با تونی اولیویرا بازهم نایب‌قهرمان شد. اما آخرین مقام دوم این تیم قطعا عجیب‌ترین نایب‌قهرمانی تاریخ دنیای فوتبال است؛ تراکتورسازی در حالی که در زمین خود با حساب ۳-۳ مقابل نفت تهران متوقف شده بود، به دلیل قطع راه‌های ارتباطی و انتشار اخبار کذب، در ورزشگاه یادگار امام جشن قهرمانی برپا کرد اما بعد از گذشت چند دقیقه متوجه شد سپاهان در اصفهان قهرمان لیگ شده است. حالا همه شرایط برای جلوگیری از این اتفاق با مربیگری دنیزلی و بازیکنان کارآمد مهیا است.

بین‌المللی‌شدن تراکتور؛ وعده‌ای در آستانه تحقق

یکی از انتقادات همیشگی هواداران تراکتورسازی این بود که دوست نداشتند تیمشان جزو تیم‌های نظامی باشد به این دلیل که عقیده داشتند بازیکنانی که برای گذراندن خدمت سربازی به‌اجبار عضو این تیم می‌شوند، تعصبی به پیراهن قرمز نماینده تبریز ندارند. یکی از وعده‌های محمدرضا زنوزی، خریداری تراکتور بود که محقق شد. وعده بعدی مالک باشگاه، بین‌المللی‌شدن تراکتورسازی بود که با به خدمت‌گرفتن بازیکنان ملی‌پوش ایران و عقد قرارداد با بازیکنان خارجی با کارنامه و همین‌طور حضور دنیزلی در آستانه تکمیل‌شدن است.

بازیکنان کلیدی در تراکتور

فصل گذشته زنوزی موفق شد سه کاپیتان تیم ملی را به تبریز ببرد و حالا علاوه بر حفظ آنها درصدد بستن تیمی قوی‌تر و منسجم‌تر است. در این راستا رشید مظاهری به عنوان یکی از باثبات‌ترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر به عنوان ملی‌پوشی دیگر به تراکتورسازی ملحق شد تا حداقل هواداران تیم مطمئن باشند در صورت مدعی‌بودن برای قهرمانی در لیگ برتر، از سوی دروازه اتفاقی منفی رخ نخواهد داد. دیگر بازیکنی که با این تیم برای کمربند خط میانی قرارداد بست، محمدرضا خانزاده، مدافع سابق الاهلی قطر است. سعید مهری، هافبک تیم ماشین‌سازی و مهدی تیکدری نیز هفته گذشته با این تیم قراردادی را به امضا رساندند. اما نقطه عطف تراکتور قرارداد با بازیکنان خارجی باکارنامه است؛ مارسلینو جونیور لوپز آرودا، بازیکن سابق اوراوا ردز و سائوپائولو، با قراردادی دوساله و مشروط از امیدهای اصلی گلزنی در فصل جدید برای تراکتوری‌هاست.

قرعه نیمه‌سخت برای تراکتور

برخلاف قرعه سخت پرسپولیس در اوایل لیگ، تراکتورسازی تا هفته هشتم روی کاغذ فقط دو دیدار سخت با پرسپولیس و ذوب‌آهن دارد و سایر تقابل‌ها با تیم‌هایی است که اصولا در میانه یا انتهای جدول حضور داشتند. برگ برنده دنیزلی این است که می‌تواند با جمع‌آوری امتیازات در هفته‌های ابتدایی روحیه پیروزی را در تبریز زنده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین