کد خبر: ۶۰۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

اظهارات کنایه‌آمیز لاریجانی خطاب به انگلیس درباره نفتکش گریس 1

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام ایران باعث شد تا انگلیسی‌ها دریابند شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت نمایی کنند و مجبور شدند از سرقت دریایی خود دست بردارند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (شنبه 26 مرداد 98) گفت: در روزهای گذشته ایستادگی و صلابت ملت ایران جلوه‌ای از جلوات خود را نشان داد و انگلیسی‌ها فهمیدند شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت نمایی کنند و مجبور شدند از سرقت دریایی خود دست بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنها در گذشته با هماهنگی آمریکا کودتای 28 مرداد را سازمان داده بودند تا حکومت ملی مصدق را سرنگون کنند و دولت دست نشانده پهلوی را برای چند دهه بر ایران مسلط کنند.

اظهارات کنایه‌آمیز لاریجانی خطاب به انگلیس درباره نفتکش گریس 1

وی افزود: شرایط آن روز را با قدرت و هیمنه امروز ایران مقایسه کنید که در یک اقدام ایذایی و دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب نشینی کنند. این قدرت را انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ایستادگی ملت فراهم کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آمریکا که آن روز با کمک ایادی خود توانست کودتا در ایران راه بیندازد امروز با استیصال کامل آخرین تیرهای شکسته خود را رها می‌کند که برای این کشور که ادعای ابرقدرتی می‌کند خجالت آور است که وزیر خارجه ایران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما را تحریم می‌کند.مثلا این اقدامات قدرت شما را نشان می‌دهد یا بیچارگی و درماندگی شما را نشانگر است؟ اقدامات شما چه تاثیری دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ اگر فکر می‌کنید این کارها قدرت نمایی است بدانید همه ملت ایران در مقابل شما ایستاده‌اند همه را تحریم کنید تا بفهمید حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

وی افزود: ملت آمریکا متاسفانه گرفتار رهبران دن کیشوتی شده‌اند که با توهمات و خیالات صحنه بین‌المللی را برای ارضای خود ترسیم می‌کنند. از فرط توهم دچار تناقض گویی‌های ابلهانه شده‌اند. از یک طرف می‌گویند ما آماده مذاکره هستیم و واسطه می‌فرستند و از طرفی وزیر خارجه را تحریم می‌کنند.

لاریجانی ادامه داد: ضمنا عوام هستند، تاریخ هم نمی‌دانند، اخیرا آقای جان هوک اظهار نظری در رابطه با کودتای 28 مرداد کرده که نشان می‌دهد چقدر با تاریخ بیگانه است. او گفته است اصلا آمریکا در کودتای 28 مرداد نقش نداشت و رهبران سیاسی، مذهبی ایران حکومت ملی را سرنگون کردند. فراموش کرده‌اند وزیر خارجه آمریکا در مورد کودتای 28 مرداد از ملت ایران عذرخواهی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران در مکتب علوی رشد فکری کردند، اهل مجاهدت هستند تا عزتمندانه زندگی کنند و شرف ایرانیت خود را به حراج نمی‌گذارند و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کنند.

وی افزود: لازم می‌دانم سالروز جنگ 33 روزه را که با مقاومت جانانه ملت رشید لبنان و حزب‌الله قهرمان سیلی محکمی به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها زدند و رهبر مجاهد حزب‌الله جناب آقای سیدحسن نصرالله و جناب آقای نبیه بری تبریک عرض کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: جنگ 33 روزه پرونده توهمی خاورمیانه جدید را که آمریکایی‌ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد که ثمرات آن در کل منطقه منتشر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین