کد خبر: ۶۰۵۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
سخنگوی هیات رییسه مجلس خبر داد:

قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی به رییس‌جمهور ابلاغ شد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تایید شورای نگهبان رسیده و ابلاغیه آن از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری ارسال شده است.
قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی به رییس‌جمهور ابلاغ شد
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی امروز- شنبه-مجلس شورای اسلامی جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی طرح یک فوریتی که همکاران در خصوص تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجلس ارائه داده بودند، به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید؛ امروز تشکیل این وزارتخانه از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری ابلاغ شد.

وی افزود: رییس جمهورس وقت دارند تا ۵ روز این را به روزنامه رسمی ارائه دهند و پس از اعلام در روزنامه رسمی، تا ۱۵ روز وقت دارند که به تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اقدام کنند.

قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی به رییس جمهور ابلاغ شد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد مجلس این است که دولت تا نیمه اول شهریور ماه وزاری پیشنهادی خود را برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

دولت وزیران آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را معرفی کند

عباسی افزود: دولت وزاری پیشنهادی خود را در دو وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی معرفی کند تا مجلس هر چه سریع تر در مورد صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی برای این وزارتخانه ها تصمیم گیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد: روابط بین مجلس و دولت محکم تر و قوی تر شود تا در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی موفق تر باشند.

نماینده رودسر و املش در مجلس در پاسخ به سوالی درباره گمانه های امتناع دولت از تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: به صلاح است که دولت این کار را نکند و نباید در برابر عزم و اراده مجلس امور را به هیات حل اختلاف ارجاع دهد

وی همچنین از تشکیل جلسه غیر علنی مچلس در هفته های آتی خبر داد و گفت اگر دولت وزاری پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، احتمالا این جلسه در هفته دوم شهریور تشکیل شود.

عباسی موضوع جلسه غیر علنی آتی را هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و افزود: تعیین تکلیف یارانه های پنهان و آشکار موضوع این جلسه است؛ بیش از ۹۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه های پنهان داریم که باید ساماندهی شود همچنین تعیین تکلیف سه دهک درآمدی بالای جامعه در این جلسه بررسی می شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0
0
سلام مبارک است، تشکیل این وزارتخانه و نظارت بر آن از سوی نمایندگان مجلس، در توسعه صنعت گردشگری موثر خواهد بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین