کد خبر: ۶۰۵۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

کنایه خانم نماینده به صداوسیما بخاطر پیوستن مزدک میرزایی به اینترنشنال

امروز هم مجلس با حاشیه هایی همراه بود. یک عضو جدید برای کمیسیون امنیت ملی انتخاب شد، صدا و سیما تذکر گرفت و یکی از نمایندگان مجلس در خصوص طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

امروز نشست علنی مجلس شورای اسلامی، مثل همیشه با حاشیه‌هایی همراه بود. از نطق میان دستور ذوالقدر در انتقاد از صداوسیما تا طرح جدید تشکیل استان آذربایجان مرزی.

حاشیه های طرح تشکیل آذربایجان مرزی

سیدتقی کبیری نماینده خوی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: روز گذشته طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت خوی اعلام وصول شد که این طرح به امضای 67 نفر از نمایندگان رسیده بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با بیان اینکه مجلس محل تضارب آراء است، بیان کرد: آذربایجان غربی به لحاظ شاخص ها جزو 5 استان محروم کشور است و در شمال استان شهری وجود دارد که جزو 4 شهر محروم کشور است.

وی افزود: طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی بر مبنای توسعه شهرهای این منطقه و در راستای مطالبه 30 ساله مردم است، اگر تعداد کمی از نمایندگان نگرش منفی نسبت به این موضوع دارند باید از آن ها سوال کرد چرا در طول مدتی که شهرهای این منطقه با محرومیت مواجه بودند حرفی نمی زدند.

بنا به روایت خانه ملت، کبیری ادامه داد: برخی افراد مصاحبه های بغض آلودی از روز گذشته در خصوص این طرح انجام داده اند و حتی گفته شد که طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی پس گرفته شده است، برخی نیز با طرح مباحث امنیتی و اینکه کبیری نماینده خوی نیز موافق پس گرفتن امضاها است تلاش کردند تا برخی نمایندگان امضای خود را پس بگیرند. نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته اند باید پاسخگوی مردم باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح های مشابه این طرح تاکنون به مجلس آمده که از جمله آن ها می توان به طرح تشکیل استان اصفهان شمالی، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی اشاره کرد. شیوه ای که در قبال طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی در پیش گرفته اند صحیح نیست و ما هرچه مجلس تصمیم بگیرد تبعیت می کنیم.

صداوسیما درباره دسترسی غیرمجاز به آرشیوها پاسخگو باشد

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: متاسفانه هنوز وعده هایی که با هدف تحقق رویکردهای عدالت محور برای انتصاب زنان در سی درصد پست های مدیریتی داده شده بر زمین مانده و جامعه زنان هنوز در انتظار وزیر زن به سر می برند.

وی افزود: از سازمان صدا وسیما انتظار می رود، با تمرکز بر رسالت اصلی خویش، نه تنها جذب مخاطبان خویش را تقویت کند، بلکه با ارتقاء روحیه همکاری و همدلی پرسنل خویش را با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام آنگونه همگام کند که از بروز مشکلاتی که در دسترسی غیرمجاز به آرشیوها و یا پیوستن به شبکه های معاند ایجاد می‌شود جلوگیری شود، البته از رییس صدا و سیما می خواهیم، پاسخگویی لازم را در این خصوص برای شفاف سازی افکار عمومی داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همکاران محترم؛ هدف از این سخنان، گله مندی و نادیده گرفتن تلاش ها نیست، زیرا در مسیر خودکفایی، به پیشرفت هایی نائل شده‌ایم که برجسته ترین آنها را در صنعت دفاعی کشور شاهدیم، که جایگاه کشورمان را به قدرت برتر منطقه ای تبدیل کرده و به برکت این عملکرد، خالصانه چتر امنیت و آرامش بر فراز کشورمان پایدار است که به سهم خویش و به نمایندگی از مردم شریف ایران و در آستانه روز ٣١ مرداد که روز صنایع دفاعی است، این تلاش‌ها را ارج می نهم و از وزیر و مجموعه همکاران آن وزارت تقدیر و قدردانی می کنم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب رونق اقتصادی کشور و افزایش ظرفیت اشتغال را وابسته به خصوصی سازی و اعتماد به بخش خصوصی و جوانان دانستند اما در مسیر خصوصی سازی برای سالیان متمادی شفاف و درست عمل نشده و آنچه که در واگذاری ها عاید مردم شده بیکاری و تعدیل نیروی کار و آنچه که عاید اقتصاد شده رانت خواری و دست های نامرئی فساد و حقوق ها و املاک نجومی و وام های کلان است، که البته در ماه های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای کوتاه کردن دست چپاول گران سرمایه های این ملت شریف توسط قوه قضاییه صورت گرفته و با پرونده های مفاسد مالی برخوردهای قاطعی شده که شایسته تقدیر است.

حضرت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شد

بنا بر روایت ایسنا، علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تقاضای عضویت چهار نماینده در این کمیسیون مورد بررسی و رای‌گیری قرار گرفت. یک نفر انصراف داد و سه نفر نتوانستند اکثریت رای را به دست آورند.

وی افزود: آقای حضرت‌پور در نامه‌ای به رئیس مجلس درخواست بررسی این موضوع را داشت که در جلسه دیروز توانسته اکثریت نسبی را کسب کند چون جلسه روز گذشته با حضور ۱۵ نفر تشکیل شد و ایشان ۷ رای را به دست آورده است.

رحیمی اضافه کرد: امروز رئیس مجلس این نامه را به بنده برای بررسی بیشتر ارجاع داد. علی رغم اینکه قرار است این موضوع در جلسه امروز هیات رئیسه مطرح شود، اما ما آیین نامه را بررسی کردیم و این نتیجه حاصل شد که آقای حضرت‌پور توانسته اکثریت نسبی رای را به دست آورد لذا او به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شده است.

مرتضی صفاری نطنزی نماینده فقید نطنز و عضو کمیسیون امنیت ملی چندی پیش بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین