کد خبر: ۶۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰

با دو پاتوق هنری و تفریحی جدید در تهران آشنا شوید؛ «باغ هنر» و «دریاچه هنر»

از امروز تهران دارای دو پاتوق هنری و تفریحی جدید در اراضی عباس‌آباد می‌شود. باغ هنر و دریاچه هنر قرار است تبدیل به مکانی شود که مردم با هنرمندان گمنام آشنا شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

«باغ هنر» با 3.2 هکتار وسعت و «دریاچه هنر» با 2500 مترمربع مساحت با این هدف در اراضی عباس‌آباد راه‌اندازی شده‌اند تا محفل فرهنگی این محدوده را تکمیل کنند. به طوری که «باغ هنر» که شامل چهار ساختمان از جمله «خانه شعر و ادبیات»، «خانه نقش»، «کوشک مرکزی» و «خانه موسیقی» بعلاوه یک رواق می‌شود؛ محلی‌است برای جمع شدن هنرمندان و به نمایش گذاشتن آثارشان تا عموم مردم بتوانند از آنها بهره ببرند.

هنرمندان گمنام آماده باشند

«خانه شعر و ادبیات» و «خانه نقش» چندی پیش افتتاح و مورد استفاده هنرمندان و عموم قرار گرفته است و سال 99 نیز انتظار می‌رود تا «کوشک مرکزی» و «خانه موسیقی» نیز در این مجموعه نهایی و به بهره‌برداری برسد. ساختمان‌هایی که هر کدام به طور مجزا دارای سالن کنفرانس، آنفی‌تئاتر و... است تا بتواند فضایی را فراهم کنند که در خدمت اساتید، پیشکسوتان، دانشجویان و به طور کل اهالی هنر و فرهنگ باشد. محیطی که پشتیبانی است برای افراد حرفه‌ای که تا به امروز به دلیل نداشتن موقعیت نتوانسته‌اند هنر خود را در معرض نمایش قرار دهند. برای همین هم گفته می‌شود «باغ هنر» محلی است برای افراد گمنامی که کارشان حرفه‌ایست؛ اما نتوانسته‌اند جایی از این استعداد استفاده کنند.

با دو پاتوق هنری و تفریحی جدید در تهران آشنا شوید؛ «باغ هنر» و «دریاچه هنر»

مکان‌یابی «باغ هنر» به گونه‌ای صورت گرفته شده تا مابین «باغ موزه دفاع مقدس» و «باغ کتاب» قرار گیرد تا از این طریق گذر فرهنگی تشکیل شود و ظرفیت ایده‌الی را از نظر هنری به ظرفیت‌های شهر تهران اضافه کند. اتفاقی که پیوست فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه را هرچه بیشتر و بهتر به یکدیگر نزدیک کرده است.

اجرا روی آب

«دریاچه هنر» نیز که تشکیل شده از دو دریاچه جنوبی 1700 مترمربعی و دریاچه شمالی 800 مترمربعی است پشت محوطه «باغ کتاب» است. دریاچه‌ای که در مجاورت «باغ نمایش» قرار گرفته. پروژه دیگری که آن هم قرار است با هدف پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی در اراضی عباس‌آباد در روز 27 مردادماه افتتاح شود.

«دریاچه هنر» با هدف چند کارایی راه‌اندازی شده است. از جمله مکانی است برای تفریح در سطح عام برای شهروندان و گردشگران شهری است که آب آن از طریق آب زهکشی خط 3 مترو تامین شده است و همچنین مکانی است برای اجرای برنامه‌های هنری و میدانی. برنامه‌هایی که بر روی اسکله دریاچه اجرا می‌شود و طبقه زیرین این اسکله نیز محلی است برای آنکه آثار اساتید، پیشکسوتان و فعالان حوزه هنرهای تجسمی در آن به نمایش گذاشته شود و عموم مردم بتوانند از آنها دیدن کنند.

فضایی به وسعت تئاترها و کنسرت‌های بزرگ خیابانی

پتانسیل این دریاچه به گونه‌ایست که در آن می‌توان به اجرای تئاترهای خیابانی و میدانی بزرگ پرداخت و تمامی هنرمندان این امکان را خواهند داشت تا از این ظرفیت بهره برده و شهروندان نیز به صورت رایگان به تماشای این تئاترهای بزرگ خیابانی بپردازند.

ضمن اینکه هنرمندان و موسیقی‌دان‌های بزرگ نیز این امکان را خواهند داشت تا از محوطه فرهنگی اراضی عباس‌آباد برای نمایش هنرهای خود بهره برده به طوری که قرار است به زودی شاهد اجرای ارکسترال کیوان ساکت به همراه گروه بزرگ کر و نوازنده‌ای باشیم که با عنوان «آب و آتش» به روایت داستان حضرت ابراهیم (ع)خواهند پرداخت.

نگاهی نو به موسیقی خیابانی

چنین فضایی تنها مختص به چهره‌های شناخته شده در عرصه موسیقی نیست. به طوری که گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که برای نخستین بار موسیقی خیابانی نیز در این فضا جایگاهی داشته و هنرمندانی که با نوازندگی در خیابان به اجرای هنر خود می‌پرداختند نیز می‌توانند از این فضا بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی بهره‌مند شده و هنر خود را برای عموم مردم به اجرا بگذارند. اتفاق نادری که قرار است در فضای شهری رخ دهد و شاید به روزی برسیم که دیگر موسیقی خیابانی به عنوان سبکی از موسیقی در جامعه و در میان شهروندان و مسئولان شهری جابیافتد.

با دو پاتوق هنری و تفریحی جدید در تهران آشنا شوید؛ «باغ هنر» و «دریاچه هنر»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین