کد خبر: ۶۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۳:۵۴
حامیان دولت به تلاش خود ادامه می‌دهند

یک رقیب تازه برای قالیباف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که تا چند هفته پیش ابقای محمد باقر قالیباف در سمت شهرداری پایتخت تقریبا قطعی به نظر می‌رسید با فعل و انفعالات اخیر در شورا ـ که بیش از همه متاثر از یارگیری حامیان دولت از میان منتخبان مستقل و حتی حامیان دیروز شهردار فعلی است ـ هر روز از فرد تازه‌ای به عنوان گزینه جانشینی قالیباف نام برده می‌شود.

در همین رابطه روز دوشنبه شنیده‌ها از رایزنی جدی حامیان دولت با نادر شریعتمداری، عضو شورای شهر دوم تهران برای تکیه زدن بر صندلی شهرداری پایتخت حکایت داشت.  شریعتمداری در دومین دوره انتخابات شورای شهر تهران از ائتلاف آبادگران به ساختمان بهشت راه ‌یافت و در عمر چهار ساله این شورا در کمیسیون برنامه بودجه عضویت داشت اما در انتخابات آذر ماه سال گذشته از راه یابی به سومین شورای شهر پایتخت بازماند.

او درگفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب ضمن تایید این رایزنی‌ها خاطرنشان کرد هنوز به گونه‌ای رسمی سخنی با وی گفته نشده است. شریعتمداری در عین حال گفت: برخی منتخبین شورای سوم شهر تهران برای تثبیت مدیریت‌ها و عدم تغییر و تحول بنیادی در مدیریت شهری، خواهان انتخاب یکی از اعضای شورای دوم به عنوان شهردار هستند.

این در حالی است که براساس دیگر شنیده‌ها حسن بیادی، رسما کاندیداتوری خود را برای شهرداری پایتخت اعلام و رایزنی‌های فشرده‌ای را نیز برای دستیابی به پست شهرداری پایتخت آغاز کرده است. با این وجود برخی منابع آگاه در شورای شهر، از احتمال اندک موفقیت وی خبر می‌دهند. آنان می‌گویند که علی‌رغم تمام تلاش حامیان دولت برای انتصاب بیادی به عنوان سرپرست شهرداری، وی به دلیل مشکلات حقوقی و عدم حمایت اکثریت شورا، توانایی دست‌یابی به هدف خود را ندارد. 

پیش از این نیز از رسول خادم به عنوان گزینه حامیان دولت برای سمت شهردار نام برده می‌شد اما با انصراف او به نظر می‌رسد این طیف به ناچار تلاش خود را بر روی سایر گزینه‌ها متمرکز کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین