کد خبر: ۶۰۵۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

برنی سندرز درباره مبارزه با نژادپرستی وعده داد

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد در صورتی که در انتخابات آتی این کشور پیروز شود، با نژادپرستی و ملی گرایی سفیدپوستی مقابله خواهد کرد.
برنی سندرز درباره مبارزه با نژادپرستی وعده داد
آفتاب‌‌نیوز :

 سندرز در کنفرانسی در آتلانتا اعلام کرد: خانواده ام اهل لهستان هستند. کل خانواده من بوسیله هیتلر و ملی گرایی سفیدپوستی از بین رفتند. افراد بسیاری سال‌ها جنگیدند. مردم زیادی برای نژادپرستی جان دادند.

به گزارش هیل، سندرز افزود: ما با ملی گرایی سفیدپوستی و نژادپرستی به هر شکلی که باشد می‌جنگیم. ما مقابله می‌کنیم. ما از همه قوانینی که در دست داریم -- از جمله فرمان‌های اجرایی -- استفاده می‌کنیم تا با آن مقابله کنیم.

برنی سندرز این اظهارات را در حالی مطرح کرد که پیش از این ستادهای انتخاباتی نامزدهای حزب دموکرات، نژادپرستی‌ دونالد ترامپ را محکوم کردند. سندرز این اظهارات را پس از تیراندازی‌های مرگبار اخیر در ال پاسوی تگزاس و دیتون اوهایو بر زبان آورد.

برنی سندرز هفته پیش هم دونالد ترامپ را هدف حملات لفظی قرار داده و گفته بود او (ترامپ) جوی را ایجاد کرده است که باعث وقوع اینگونه حملات مرگبار مثل ال پاسو می‌شود.

نتایج تعدادی از نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که جو بایدن و برنی سندرز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌توانند دونالد ترامپ را شکست دهند. برنی سندرز از جمله منتقدان سرسخت دونالد ترامپ و سیاست‌های اوست. وی پیشتر هم رئیس جمهور آمریکا را یک انسان نژادپرست و دروغگو خوانده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین