کد خبر: ۶۰۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

قابل توجه مشمولان سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.
قابل توجه مشمولان سهام عدالت
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: توزیع سود سهام عدالت سال مالی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در حالی از سال ۹۵ تا کنون در حال اجرایی است که مشمولان برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود و اعضای مشمول خانوار خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.

قابل ذکر است که لایحه ساماندهی سهام عدالت در حال طی کردن مراحل نهایی جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی است. بر این اساس جهت آگاهی و جلوگیری از تضییع حقوق افرادی که تا کنون نسبت به ثبت شماره شبای خود(و در صورت مشمول بودن خانوار به همراه اعضا خانوار) در سامانه سهام عدالت اقدام نکرده‌اند، خواهمشند است نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت شماره شبای خود جهت بهره مندی از مزایای سهام تخصیصی اقدام کنند.

همچنین سازمان خصوصی سازی طی نامه ای خطاب به استانداران و مسئولین مراکز مرتبط با اقشار مختلف سهام عدالت اعلام کرده لیست مشمولین هر شهرستان به فرمانداران ابلاغ شده تا از هر طریق ممکن از جمله بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته تا مشمولین با مراجعه به سامانه فوق، نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت شماره شبای خود جهت بهره مندی از مزایای این سهام اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، ورود و ثبت شماره شبای بانکی مستقل برای هر یک از اعضای خانوار که مشمول سهام عدالت باشند به تفکیک ضروری بوده و صرف ثبت شماره شبای سرپرست خانوار برای برخورداری از اصل سهام و سود سهام عدالت کفایت نمی‌کند و باعث محروم شدن سایر اعضای خانوار از سهام عدالت و سود متعلق به آن خواهد شد.

لازم به ذکر است که برخلاف توزیع یارانه‌ها، در توزیع سود سهام عدالت سود فقط به حساب هر مشمول بطور مجزا واریز خواهد شد، در نتیجه باید شماره شبای بانکی هر مشمولی ولو زیر ۱۸ سال مستقلا و جداگانه وارد سامانه سهام فوق الذکر شود.

برای اطلاع بیشتر سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده ثبت شماره شبای مشمولین سهام عدالت و همچنین شماره ۰۲۱۸۳۳۳۸ آماده پاسخگویی در خصوص سهام عدالت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین