کد خبر: ۶۰۵۸۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

فوت‌وفن‌های درست‌کردن کباب کوبیده در خانه

درست کردن کباب کوبیده در خانه همیشه مراسم مخصوص به خودش را دارد؛ از دعوا میان مدعیان آشپزی بر سر نحوه درست کردن کباب کوبیده گرفته تا تهیه مخلفات و در نهایت کباب‌کردنش.
آفتاب‌‌نیوز :

در اغلب موارد اما این مراسم پایان خوشی ندارد؛ کباب روی منقل می‌ریزد و همه دست به دامن نخ می‌شوند تا دور کباب بپیچند که بیشتر از این نریزد و حداقل گرسته نمانند. غذایی که فوت و فن مخصوص به خودش را دارد و با یک تکنیک ساده می‌تواند همه این سختی‌ها را دور بزند. تا آن‌جایی که تا اسم کباب کوبیده بیاید، همه خانواده بگویند فقط کباب‌کوبیده‌های فلانی را می‌خوریم!

برای تهیه کباب کوبیده باید از گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله استفاده کنید و برای اینکه کباب کوبیده ترد و خوشمزه شود باید از گوشت چربی‌دار استفاده کنیم. گوشتی که چربی‌اش کم باشد هنگام ماساژ دادن خودش را ول می‌کند. علاوه بر این باید حتما گوشت را حداقل دو تا سه بار خیلی ریز چرخ کنید. هر چه گوشت بیشتر چرخ شود و ورز داده شود کباب‌ها یکدست‌تر می‌شود و از روی سیخ نمی‌ریزد. نکته مهم دیگر میزان پیاز و چگونگی خرد و مخلوط کردن آن و نسبتش با میزان گوشت است. علاوه بر این مدت‌زمانی که گوشت استراحت می‌کند نیز بسیار مهم است.

فوت‌وفن‌های درست‌کردن کباب کوبیده در خانه

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده: یک کیلوگرم

پیاز: ۲۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

زعفران: در صورت دلخواه

گوجه فرنگی: به تعداد دلخواه

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. گوشت چرخ‌کرده را در یک ظرف بریزید و پس از ریختن نمک و فلفل و زعفران آن را خوب ورز دهید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا کمی استراحت کند.

۲. پیازها را رنده کنید و آب آن را بگیرید. گرفتن آب پیاز سبب می‌شود تا کباب کوبیده روی سیخ وا نرود و توی آتش نریزد. پیازها را به گوشت اضافه کنید و حسابی وزر بدهید. هر چه گوشت و پیاز را بیشتر ورز بدهید کباب کوبیده شما خوشمزه‌تر می‌شود.

۳. بعد از این‌که ورز دادن گوشت انجام شد بهتر است به مدت دو تا سه ساعت روی گوشت یک کیسه پلاستیکی بکشید و به مدت ۲ تا سه ساعت آن را در یخچال بگذارید.

۴. سپس گوشت را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و هنگام به سیخ کشیدن کمی دستتان را تر کنید که گوشت به دستتان نچسبد. سر و ته گوشت را روی سیخ کمی بیشتر فشار دهید، تا موقع کشیدن کباب از روی سیخ به راحتی از آن جدا شود.

۵. کباب‌ها را اول روی شعله زیاد قرار دهید و وقتی گوشت خودش را گرفت شعله را کم کنید.

۶. گوجه‌ها را هم به سیخ بکشید تا کبابی شود. در صورت دلخواه می‌توانید فلفل سبز هم با گوجه‌ها به سیخ بکشید تا کباب کمی تند و لذیذتر شود.

فوت‌وفن‌های درست‌کردن کباب کوبیده در خانه

فوت و فن‌ها:

۱. معمولا کباب کوبیده را اگر به صورت مخلوط گوشت گوسفندی و گوساله آماده کنید در خانه نتیجه بهتری می‌گیرید. گوشت قلوه‌گاه گوسفندی نیز برای کباب کوبیده بهتر است.

۲. گرفتن آب پیاز مرحله مهمی در درست کردن کباب کوبیده است. اگر آب پیاز را نگیرید ممکن است کباب شما روی منقل یا شعله از سیخ جدا شود.

۳. بهتر است گوشتی که تهیه کرده‌اید چند بار چرخ شود، معمولا بین ۲ تا ۳ بار تا کاملا گوشت لطیف شود.

۴. ورز دادن را فراموش نکنید. این کار باعث می‌شود کباب کوبیده بهتر روی سیخ قرار بگیرد. ورز دادن را تا به حالت چسبندگی گرفتن گوشت ادامه دهید.

۵. سعی کنید از سیخ‌های باریک استفاده نکنید. از سیخ‌های پهن مخصوص کباب کوبیده استفاده کنید.

۶. گوشت کوبیده را وقتی روی سیخ قرار می‌دهید نباید خیلی نازک شود.

۷. سیخ‌ها را به تناسب روی منقل برگردانید، اگر یک طرف کباب کوبیده شما روی شعله پخته شده باشد و طرف دیگر خام مانده باشد باعث می‌شود گوشت از روی سیخ بریزد.

۸. تمام گوشت را به اندازه روی سیخ پهن کنید و قطر مقدار گوشتی که روی سیخ نشسته است حدود ۲٫۵ سانتی متر کافی است.

۹. با انگشتان شصت و سبابه روی گوشت به سیخ کشیده شده را به فاصله حدود ۱.۵ سانتی متر فشار دهید تا شیار بیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
3
1
این دوستیکه این مطلب را عنوان کرده اند یا تا حالا کباب کوبیده درست نکرده یا نخواستندتمام مطالب را بیان کنند چون با این دستور کوبیده سفتی خواهند داشت.
راستا
|
United States of America
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
3
چند تا نکته هم من اضافه می‌کنم،
۱- اکثر نمک کباب را بعد از پخته شدن روی آن بپاشید.
۲- برای یک کیلو گوشت، یک قاشق ماست آب گرفته شده به مخلوط اضافه کنید.
۳- وقتی کباب به آب افتادن رسید، آب آن را با نان بگیرید و در آخر کباب را در همان نان بگذارید.
۴- گوشت ۲۰ تا ۲۵% چربی داشته باشد
کباب را داغ سرو کنید و نوش جان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین