کد خبر: ۶۰۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

طرح ممنوعیت بکارگیری دوتابعیتی‌ها رد شد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رد شدن طرح ممنوعیت بکارگیری دوتابعیتی‌ها در این کمیسیون خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن نوروزی در دوشنبه‌های گام دوم انقلاب با موضوع نقش بسیج در عرصه گام دوم انقلاب گفت: علت رد شدن این طرح آن بود که برخی نمایندگان معتقد نیستند که نباید دو تابعیتی‌ها در کشور به کار گرفته شوند.

وی افزود: تا زمانی که خودباختگی سیاسی و فرهنگی وجود دارد شاهد چنین مسایلی خواهیم بود. چرا حسابرسی اموال مسئولان در شورای نگهبان هنوز تایید نشده است. چرا باید نماینده مجلس تریلیاردر شود؟

نوروزی خواستار رسیدگی به حسابهای شهرداری‌ها شد و گفت: شهرداری تهران ۳ هزار و ۷۰۰ میلیار د تومان ارزش افزوده گرفته ولی هیچ جایی حساب و کتاب نمی شود.

وی افزود: روح بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر زنده ماندن فکر امام (ره) است. من ۱۰ سال اسیر بودم و در سن ۲۰ سالگی رئیس دادگستری قصر شیرین بودم و به این نتیجه رسیدم که برای اجرایی کردن گام دوم انقلاب باید به آن عینیت بدهیم و با کار و تلاش در محافل علمی و سیاسی واقعی و مجالس انقلابی واقعی تلاش کنیم.

نوروزی از موازی کاری در امر قانون گذاری انتقاد کرد و گفت: در کشور ما دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور، ریاست جمهوری به عنوان آئیننامه، قانون گذاری می کنند. ۱۱ هزار کارمند شورای نگهبان بر ۲۹۰ نماینده نظارت می کند. پس چرا نباید بر شورای شهر نظارت صورت گیرد.

نوروزی با بیان اینکه ۱۲ طرح علیه آمریکا تصویب کردیم، گفت: چرا فرزندان مسئولان در انگلیس تحصیل می کنند و تا زمانی که فکر انگلیسی و آمریکایی از این مملکت زدوده نشود، درست نخواهد شد. در مسکو فقط ۲۰۰ دانشجو تحصیل میکند در حالی که در غرب و اروپا ۳ میلیون نفر هستند.

وی افزود: آرزوی من این است که آقای رئیسی از مسئولان بخواهد تا اموالشان را اعلام کنند. امروز دادستانها اعلام کنند و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نیز ناظر باشند. بنابراین باید برای مبارزه با فساد جلوی آن را گرفت و اعدام چند نفر مشکلی را حل نمیکند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: ما به شفافیت معتقدیم ولی با سخنرانی مشکل حل نمیشود. به آقای رئیسی قانون دادیم تا وضعیت اموال مسئولان را مشخص کنند.

طرح انضباط اجتماعی به قوه قضاییه ابلاغ شد

علیرضا افشار، مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست به نقش بسیج در عرصه گام دوم انقلاب از منظر حقوقی اشاره کرد و بر حضور نسل جوان و استفاده از تجربه پیشکسوتان حقوقی تاکید کرد.

وی از جنگ نرم در دوره کنونی سخن گفت و با بیان انواع جرائم اخلاقی و اجتماعی در جامعه گفت: طرح انضباط اجتماعی در اواخر دوره آیت الله لاریجانی به دستگاه قضا ابلاغ شد و امیدواریم آیت الله رئیسی به زودی به این طرح بپردازد. چون تمام جرائم اخلاقی و اجتماعی را در حوزه ارشادی تعریف کرده ایم و می توانیم از تمام ظرفیتهای قانون مجازات اسلامی و همچنین ضابطان قضایی و نیروی انتظامی استفاده کنیم.

بسیج به کمک تعزیرات می آید

رییس گروه پژوهشی بسیج دانشگاه دفاع ملی از نقش بسیج به عنوان عامل اطلاعاتی برای تخلفات سخن گفت و افزود: طرحی را در دست تهیه داریم تا نیروهای بسیجی بتوانند در کنترل قیمتها و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی به سازمان تعزیرات حکومتی کمک کنند.

افشار افزود: در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 73 که تورم سنگینی در کشور بوجود آمد و حتی به فروپاشی اقتصادی نزدیک میشدیم، ایشان از بسیج کمک خواست و بسیجیان با گذراندن دورههای آموزشی کنترل قیمتها را به دست گرفتند و بعد از آن سازمان تعزیرات حکومتی ایجاد شد.

رییس سابق هیات عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بخش دفاعی ما به خوبی توانستیم حضور مردم را حفظ کنیم به گونهای که امروز امنیت ملی و نفوذ منطقهای یکی از رویکردهای بسیج است ولی برخی از نهادهایی که در ابتدای انقلاب شکل گرفته بودند، به مرور زمان از اهداف اولیه فاصله گرفته و به سازمان تبدیل شدند و در واقع کارایی اولیه خود را از دست دادند و باید با حفظ موقعیت مردمی بسیج این نهاد را همچون گذشته به عنوان یک نهاد مردمی حفظ کنیم.

مهدی بهرامیان رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: هدف از برگزاری سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب اسلامی گفتمان سازی است، اما هدف فقط گفتمان سازی نیست. چون ما تبیین و تشریح را هم در نظر داریم. بر همین اساس در چهل سال دوم باید خطاهای خود را اصلاح کنیم که در این زمینه اصل شفافیت بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس نخبگان حقوقی قضایی کشور گفت: این اجلاس از ۱۲ تا ۱۵ شهریور برای اولین بار در صنوف مختلف حقوقدانان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

بهرامیان افزود: این نشست در راستای احیای حقوق عامه با محورهایی همچون حقوق مقاومت، تحول در دستگاه قضایی و حقوقی برگزار می‌شود.

نشست دوشنبههای انقلاب هر دو هفته یک بار به همت سازمان بسیج حقوقدانان کشور و با حضور اعضای این سازمان به منظور تبیین زوایای مختلف بیانیه رهبر معظم انقلاب در چهل سالگی انقلاب در مجتمع فرهنگی ولی عصر(عج) برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین