کد خبر: ۶۰۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

تحریم کره شمالی تمدید شد

وزارت خارجه آمریکا ممنوعیت سفر شهروندان این کشور به کره شمالی را برای یک سال دیگر تمدید و اعلام کرد سفر به این کشور برای آمریکایی‌ها همچنان خطرناک است.
تحریم کره شمالی تمدید شد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) گفته است هشدار مسافرتی در مورد کره شمالی همچنان به قوت خود باقی است و با تمدید این هشدار مسافرتی، سفر آمریکایی‌ها به کره شمالی تا ۳۱ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور سال ۱۳۹۹) ممنوع است.

ممنوعیت سفر شهروندان آمریکایی در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) و پس از مرگ اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی در کره شمالی اعمال شد وارمبیر یک دانشجوی ۲۲ ساله بود که در رشته اقتصاد تحصیل کرده بود و با یک تور در سال ۲۰۱۶ به کره شمالی سفر کرد وی به اتهام تلاش برای دزدیدن یک نماد تبلیغاتی بازداشت شد و به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد.

او سرانجام در سال ۲۰۱۷ در حالی که در کما به سر می‌برد به آمریکا بازگردانده شد و یک هفته بعد درگذشت.

ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی به کره شمالی یکبار در سال ۲۰۱۸ تمدید شد اکنون این قانون تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۰، همچنان اعتبار دارد مگر اینکه توسط وزیر امور خارجه آمریکا متوقف یا ابطال شود.

این در حالی است که به دنبال سه دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کره، گفت‌وگوها به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره همچنان نا تمام مانده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اگرچه از روند کند عاری سازی کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای ابراز نارضایتی کرده اما در کل امیدوار به ادامه گفت و گوها با پیونگ است.

استفان بیگن نماینده آمریکا در امور کره شمالی روز گذشته وارد ژاپن شد و قرار است از امروز تا پنجشنبه نیز در کره جنوبی با مقامات این دیدار کند یونهاپ نوشته است احتمال دارد او در مرز دو کره با مقامات کره شمالی دیداری داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین