کد خبر: ۶۰۶۰۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸

نخست‌وزیر ایتالیا استعفا داد

 به دنبال افزایش میان احزاب ائتلاف حاکم ایتالیا نخست وزیر این کشور روز سه شنبه استعفا داد.
نخست‌وزیر ایتالیا استعفا داد
آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا با حضور در مجلس سنای این کشور کناره گیری خود را اعلام کرد.

به گزارش یورونیوز، کونته گفت: «من در اینجا به این تجربه دولتی پایان می‌دهم زیرا میل دارم از این دوره نتیجه‌گیری مناسبی داشته باشم. نزد رئیس جمهوری خواهم رفت تا استعفای خود را به او تقدیم کنم.

کونته در سخنرانی خود با انتقاد شدید از بی‌مسئولیتی معاون خود «ماتئو سالوینی»، او را آغازگر بحران در دولت و عامل سقوط آن خواند و گفت: سالوینی نشان داده است که تنها به فکر منافع شخصی خود و حزب متبوعش است. تصمیم‌های او خطرات زیادی را برای کشور به همراه دارد.

سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا در اوایل ماه جاری گفت: من به نخست وزیر کشور اطلاع داده بود که انتخابات فوری لازم است، زیرا مجلس دیگر برای حمایت از دولت اکثریت ندارد.

این استعفا به معنی اعلام رسمی جدایی میان دو حزب حاضر در ائتلاف حاکم یعنی لیگا به رهبری «ماتئو سالوینی» و «جنبش ۵ ستاره» به رهبری «لوئیجی دی‌مایو» است. جدایی این دو حزب پس از ۱۴ ماه زمامداری مشترک کشور به معنی شکست مهم‌ترین ائتلاف سیاسی کشور و سقوط دولت بود. ماتئو سالوینی علاوه بر رهبری حزب متبوع خود، وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا بود.

اختلاف میان دو حزب حاضر در ائتلاف حاکم ایتالیا بر سر لوایح گوناگون که به بی‌اعتمادی و ناامنی برای سرمایه‌گذاری در این کشور انجامیده، تاکنون ۵ میلیارد یورو خسارت برای دولت به بار آورده است.

ایتالیا که سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپاست، هم اکنون با مشکل بدهی‌های سنگین خارجی روبروست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین