کد خبر: ۶۰۶۱۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

نتایج یک تحقیق گسترده دانشگاهی نشان داد؛ مسی بهترین/ رونالدو هم سطح هازارد

در یک بررسی مشخص شد مهاجم آرژانتینی اختلاف زیادی با بازیکن پرتغالی دارد و از او بهتر است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آس، دانشگاه لوون به همراه اسکیاسپورت (کمپانی هلندی که درباره آمار بازیکنان تحقیق می‌کند) در برنامه‌ای به نام Vauling Actions by Estimating Probabilites به پیشرفت رسیدند و تمام فعالیت‌های بازیکنان روی زمین را بررسی کردند. بر اساس این برنامه تحقیقی به سوال همیشگی سال‌های اخیر پاسخ داده شده است: لیونل مسی بهتر است یا کریستیانو رونالدو؟

جس دیویس، استاد دانشگاه در مصاحبه با روزنامه بلژیکی اسپورزا گفت: ارزش یک بازیکن بر اساس گل‌ها و پاس گل‌هایش است. با این حال یک گل اتفاقی عجیب است و به همین خاطر میانگین ۱۶۰۰ عملکرد در هر بازی بررسی شده است. مدل ما هر فعالیتی را بررسی می‌کند. پاس‌ها، ضربه‌ها، دریبل‌ها و .. و ارزش آن‌ها را محاسبه می‌کند.

در همه آماری که برنامه آنالیز می‌کند عملکردی که به نفع تیم است و در نتیجه تاثیر گذار است در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس این ارزش‌ها، دانشگاه تحقیق خود را روی آمار رونالدو و مسی از فصل ۱۴ - ۲۰۱۳ تا ۱۸ - ۲۰۱۷ انجام داده است. فعالیت‌های این دو بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و بازی‌های ملی در نظر گرفته نشده است. در این بررسی نشان داده می‌شود مسی چگونه تعیین کننده‌تر است. ارزش مهاجم آرژانتینی ۱.۲۱ است. این در حالی است که این رقم برای رونالدو به ۰.۶۱ می‌رسد. تام دکراس، دانشجوی دکترای دانشگاه که در این تحقیق شرکت کرده است، گفت: در نخستین فصل‌ها امتیاز مسی و رونالدو به یک اندازه بود. سال ۲۰۱۵ مهاجم آرژانتینی از رقیب همیشگی‌اش فاصله گرفت.

او در ادامه افزود: برخی از بازیکنان در بازی‌ها فعالیت‌های زیادی دارند اما ارزش‌شان بالا نیست. در این زمینه می‌توان پل پوگبا را مثال زد. بعضی دیگر فرصت کمی برای ضربه زدن به توپ دارند اما تاثیر گذاری‌شان زیاد است. این موضوع در بازیکنانی هم‌چون هری کین، محمد صلاح و رونالدو دیده می‌شود. در رابطه با مسی مساله متفاوت است. مهاجم آرژانتینی فوق‌العاده است و آمار خیلی خوبی در ارزش فعالیت‌هایش دارد.

مقایسه رونالدو و ادن هازارد

در این بررسی رونالدو با هازارد نیز مقایسه شده است. هافبک بلژیکی در این تابستان چلسی را ترک کرد و با رئال مادرید قرارداد امضا کرد تا جای خالی مهاجم پرتغالی را در این تیم پر کند. آمار هر دو بازیکن شبیه به هم است. در فصل ۱۸- ۲۰۱۷ ارزش هازارد ۰.۶۴ بود. هر دو بازیکن همکاری یکسانی دارند اما رونالدو یک گلزن کلاسیک است و ارزشش به ضربات خوبی است که می‌زند. هازارد بیش‌تر در جریان بازی است و ارزشش در پاس‌ها، دریبل‌ها و ضربات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین