کد خبر: ۶۰۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

دانمارکی‌ها از ترامپ منزجر شدند

 به دنبال تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای لغو سفر رسمی خود به دانمارک به علت سخنان اخیر نخست وزیر این کشور، انزجار و خشم سیاستمداران و شهروندان دانمارکی علیه ترامپ را بر انگیخت.
دانمارکی‌ها از ترامپ منزجر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای آکسیوس، پس از آنکه نخست وزیر دانمارک اعلام کرد، گرینلند فروشی نیست و ادعای ترامپ برای خرید این منطقه پوچ و بی معنی است، ترامپ سفر رسمی خود به دانمارک را لغو کرد.

مدیر ارتباطات دفتر نخست وزیر دانمارک در مورد لغو سفر ترامپ گفت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا بسیار تعجب برانگیز است.

«هل تورنینگ» نخست وزیر سابق دانمارک نیز در این مورد گفت: ترامپ با این رفتار خود به مردم دانمارک و گرینلند توهین کرد.

«راسموس جارلوف» وزیر سابق مالی و تجارت دانمارک نیز با انتقاد از این رفتار رئیس جمهوری آمریکا گفت: من به عنوان یک شهروند دانمارکی از این بی احترامی ترامپ بسیار ناراحت شده ام.

جارلوف افزود: ترامپ چطور به خود اجازه می دهد که در مورد خرید منطقه گرینلند سخن بگوید.

«پرنیل اسکریپر» سیاستمدار حزب چپ دانمارک نیز در پیام توییتری نوشت: این واکنش ترامپ حاکی از روحیه خودبینی و بی احترامی وی است.

ترامپ در توئیتی نوشت: بر اساس اظهارات "مته فردریکسن" نخست ‌وزیر دانمارک مبنی بر اینکه هیچ علاقه ای به فروش گرینلند ندارد، دیدار خود را با او، که برای دو هفته آینده برنامه ریزی شده بود به تعویق می اندازم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: نخست وزیر دانمارک با صراحت بیان، در وقت و هزینه آمریکا و دانمارک صرفه جویی کرد؛ مشتاقانه منتظر دیدار با وی در آینده هستیم.

سخنگوی کاخ سفید نیز تایید کرد که بازدید ترامپ از دانمارک لغو شده است. ترامپ قرار بود در بخشی از سفر اروپایی خود، روزهای دوم و سوم سپتامبر (۱۱ و ۱۲ شهریور) از دانمارک دیدار کند.

پیش از این نخست وزیر دانمارک در انتقاد از تصمیم ترامپ برای خرید گرینلند گفت: «این جزیره فروشی نیست؛ گرینلند متعلق به دانمارک نیست و متعلق به گرینلند است؛ امیدوارم که این موضوع به طور جدی مطرح نشده باشد.

سخنان نخست وزیر دانمارک در حالی بیان می شود که مشاور اقتصادی کاخ سفید بتازگی در مصاحبه ای، ایده خرید جزیره گرینلند توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تأیید کرد.

«لری کودلو» روز یکشنبه گزارش برخی رسانه های در باره گفت وگوی خصوصی ترامپ با مشاوران در مورد خرید جزیره گرینلند را تأیید کرد.

بر اساس توافق دفاعی سال ۱۹۵۱ میان آمریکا و دانمارک، پایگاه هوایی تول ایالت متحده می تواند در منطقه شمالی گرینلند مستقر باشد.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد: به لحاظ استراتژیک به گرینلند علاقه مند هستیم. البته این موضوع اولویت شماره یک نیست.

گرینلند ناحیه خودگردان در دانمارک است. این سرزمین در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی واقع شده و محل سکونت حدود ۵۶ هزار نفر است که به عنوان کم‌تراکم‌ترین منطقه جهان به لحاظ جمعیتی محسوب می شود.

نام گرینلند به معنای «سرزمین سبز» یا «سبزستان» است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین