کد خبر: ۶۰۶۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

هزینه مراسم عروسی در تهران چقدر است؟

تصمیم به ازدواج بدون شک مهمترین تصمیم هر فرد برای ورود به دوران تازه‌ از زندگی است. تصمیمی سخت، پر استرس و این روزها پر هزینه. گذشتن از هفت خانی که خان عروسی سخت‌ترین خان آن است. این روزها آپشن‌های عجیب و غریبی به عروسی ایرانی اضافه شده است که معلوم نیست از کی و چطور وارد سنت‌های ما شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

اصطلاح «عروسی لاکچری» چندسالی هست که باب شده است، عروسی‌های با مراسمی فرای تصور که با هزینه هنگفت آنها می‌توان چندین عروسی برگزار کرد. از تالارهای تشریفاتی با منوهای رنگارنگ تا آپشن‌های عجیب و غریب آتلیه‌های عروسی. در مقابل اما زوج‌هایی هستند که با حداقل قیمت‌ها شب عروسی خود را خاطره انگیز می‌کنند.

رقابت عجیب و غریب در تالارها

تا همین چند سال پیش رقابت تالارهای عروسی بر سر کیفیت غذا بود تا از این طریق مشتریان را ترغیب به استفاده از این تالارها کنند، اما حالا رقابت بر سر ارائه خدمات و غذاهای عجیب و غریب است. این روزها در پایتخت تالارهایی مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر ورودی‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیونی، منوهای با قیمت ۲ میلیون تومان برای هر نفر ارائه می‌کنند.منوی که آشناترین غذای آن بره درسته است، مابقی اسم‌ ها را به راحتی نمی‌توانیم تلفظ کنیم. بهتر بود اسم این منو را از شیر مرغ تا جان آدمیزلد می‌گذاشتند. در مقابل در همین تهران تالارهای هستند که منوهای آنها از ۴۰ تا ۹۵ هزار تومان برای هر نفر شروع می‌شود، این قیمت در برخی از تالارها برای دونوع غذا در نظر گرفته شده است.. تالارهایی نیز با منوهای ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خدمات متنوع‌تری برای یک عروسی ارائه می‌دهند، اینتالارها نیز این مبلغرا برای سه تا ۲۰ نوع غذا درنظر گرفته‌اند.

هزینه مراسم عروسی در تهران چقدر است؟

قیمت‌های باور نکردی گلفروشی‌ها

«مردم سالاری آنلاین» در ادامه کندوکاو خود در خصوص هزینه‌های یک مراسم عروسی در پایتخت سری هم به گلفروشی‌های شهر زد. در این پیگیری‌ها با قیمت‌هایی مواجه شدیم که بعضی از آنها باور کردنی نبود. ماشین عروس ۱۵ میلیونی و دسته گل ۷ میلیونی در آرشیو برخی گلفروشی‌ها هوش از سر شنونده می‌برد. قیمت یک دسته گل معمولی در پایتخت از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. اما گویا لاکچری‌ترین دست گل تهران این روزها ۷میلیون تومان قیمت دارد. البته گل‌فروشی‌هایی هم در پایتخت هستند که دسته گل عروس را به عنوان اشانتیون ماشین عروس به زوج جوان هدیه می‌دهند.

اما لاکچری‌ترین ماشین عروس پایتخت بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان گل زده می‌شود؛ برای یک ماشین معمولی باید ۱ تا ۳ میلیون تومان هزینه کرد. گلفروشی‌هایی نیز با ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان یک ماشین گل زده به آقای داماد تحویل می‌دهند تا بتواند از پس ماراتن هزینه‌ها بر بیاید.

آرایشگاه‌های عروس پر زرق و برق

بدون شک زیبا بودن و آراستگی را همه دوست دارند به ویژه دختران جوان. همه نوعروسان ترجیح می‌دهند در شب عروسی به بهترین و برازنده‌ترین شکل ممکن دیده شوند و بدرخشند. برای اینکه هزینه این زیبایی در مهمترین شب زندگی یک دختر جوان را بدانیم با ده آرایشگاه مطرح تهران تماس گرفتیم. لازم به ذکر است که در لیست ما نام لوکس‌ترین و منصف‌ترین آرایشگاه‌ها در کنار هم قرار داشت. در این گفت‌وگوهای تلفنی متوجه شدیم که برای درخشش یک نوعروس در مراسم عروسی حداقل ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان لازم است؛ اما برای دریافت خدمات VIP یک سالن زیبایی باید ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج کرد.

آرایشگاه‌های مردانه

علاقه به زیبایی و آراستگی، دختر و پسر نمی‌شناسد، همانقدر که درخشیدن در شب عروسی برای نوعروس مهم است تازه داماد هم دوست دارد در مرکز توجه قرار داشته باشد. پس همین دلایل کفایت می‌کند تا آرایشگاه دامادی یکی دیگر از آپشن های یک مراسم عروسی باشد.

آرایشگاه‌های مردانه نیز خبر از قیمت‌های ۲ تا ۲ونیم میلیون تومان در مناطق خاص پایتخت دادند. اما دامادهایی هم هستند که با ۵۰۰ هزار تومان هزینه آرایشگاه، شب عروسی را به پایان می‌رسانند. گویا در برخی مناطق شهر دامادهایی با هزینه ۳۰۰ هزار تومانی آرایشگاه هم به خانه بخت می‌روند. حالا اینکه داماد ۳۰۰ هزار تومانی چه تفاوت شگرفی با داماد ۲ونیم میلیونی دارد را باید از داماد ۲ونیم میلیون تومانی پرسید.

ثبت گران قیمت خاطره در قاب دوربین

همه هزینه‌هایی که در بالا به آنها پرداختیم انجام می‌شود تا یک فیلم و یک آلبوم عکس از شبی خاطره انگیز برای زوج باقی بماند. اما می‌دانید برای ثبت این شب خاطره‌انگیز برخی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند؟ قیمت‌های این صنف تنوع زیادی داشت. قیمت پکیج‌های برخی آتلیه‌ها از ۷ونیم میلیون تومان شروع می‌شد و بهترین پکیج آنها ۲۵ونیم میلیون تومان قیمت داشت. برخی دیگر یک مراسم را با ۴ونیم میلیون تومان ثبت می‌کردند، اما ارزان‌ترین پکیج یک آتلیه لاکچری ۱۵ میلیون تومان قیمت داشت، این آتلیه برای لوکس ترین پکیج خود ۲۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. اما در مقابل نیز یک آتلیه معروف در جنوب تهران پکیج‌های از ۲ تا ۵ میلیون تومان به مشتریان خود ارائه می‌کند. خاطرات شب عروسی آنها نیز ثبت و ماندگار می‌شود. همه این آتلیه‌ها با سه دوربین عکس برداری می‌کنند و به نسبت خدماتی که زوج از آنها انتظار دارد قیمت افزایش پیدا می‌کند.

هزینه‌های تضمینی برای بقا

همه موارد فوق از واجبات یک مراسم عروسی تلقی می‌شود، اما سوال اینجاست که بالابردن بیهوده این هزینه‌ها میتواند تضمینی برای ماندگاری و بقای یک زندگی باشد؟ آیا عروس‌های لاکچری و لوکس، آینده روشن و زندگی خوشبختی را نوید می‌دهد؟ بدون شک خیر.

فقط کافی است سری به آتلیه‌ها زده و سوال کنید چند فیلم و عکس عروسی لوکس به دست صاحبانشان نرسیده زیرا زندگی تا آن مرحله هم ادامه نداشته است. فارغ از هزینه‌های نجومی و تدارک اتفاقات عجیب و غریب، کاش کمی بیشتر در انتخاب یک انسان درست دقت کنیم و از معیارهای مالی کمی فاصله بگیریم...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
من از کشور افغانستان هستم همین رسم و رواج ها دامن گیر کشور ما هم شده مصرف یک شب عروسی به کشور جنگ زده ما در بعضی خانواده ها به ۳۰۰ حتی بیش از ۵۰۰ تا ۸۰۰ ملیون تومان هم رسیده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین