کد خبر: ۶۰۶۴۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
ظریف با رییس جمهور و وزیر خارجه فرانسه دیدار ‌و گفت و گو می کند

ظریف وارد پاریس شد؛ بررسی پیشنهاد برجامی مکرون در دستور کار

وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به سه کشور حوزه نوردیک وارد پاریس پایتخت فرانسه شد؛ جایی که قرار است پیشنهاد رئیس جمهوری فرانسه درباره حفظ برجام مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.
ظریف وارد پاریس شد؛ بررسی پیشنهاد برجامی مکرون در دستور کار
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف در سفر به فرانسه با رییس جمهوری و وزیر خارجه این کشور دیدار ‌و گفت و گو می کند.

ظریف یکشنبه این هفت در راس هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرد وی دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد. وی همچنین روز گذشته با نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوئد، امروز با «آندریاس نورلن» رئیس پارلمان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مختلف همکاری های دوجانبه به ویژه همکاری‌ها و سفرهای پارلمانی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

ظریف پیش از این دیدار نیز در موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری/ SIPRI) به ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی دیروز نیز با «مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درخصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای ساز وکار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت وگو با «کارل بیلت» نخست وزیر پیشین سوئد و از شخصیت های تأثیرگذار در اروپا و همچنین دیدار با «آن لینده» وزیر تجارت سوئد و مسؤول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود

ظریف در سفر به نروژ امروز با توربیورن روایساکسن، وزیر تجارت، صنعت و شیلات و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در اسلو نروژ وزیر امور خارجه با اشاره به سفرش به پاریس برای دیدار با رئیس جمهوری فرانسه، گفت: به دستور رییس جمهوری و برای بررسی پیشنهاد مکرون و رسیدن به زمینه های مشترک به پاریس می روم.

«محمدجواد ظریف» در نشست خبری مشترک با «اینه اریکسون سوریده» وزیر خارجه نروژ درباره سفرش به فرانسه تاکید کرد: ما تا حدودی زمینه مشترک داریم و باید این زمینه‌ها بیشتر شوند.

وی افزود: در دوران چالش برانگیزی هستیم، باید بدانیم دنیای جدید با یکجانبه‌گری قابل اداره نیست و باید به حقوق بین‌الملل و احترام به مردم بازگردیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما آزادی دریانوردی را در دیدارمان مورد توجه قرار دادیم، این جزو اساسی سیاست‌های ماست، همه طرف‌ها باید به آن متعهد باشند. نمی‌شود در تنگه هرمز امنیت دریانوردی باشد ولی در جبل الطارق نباشد.

ظریف خاطرنشان کرد: ‌یک راهزنی دریایی در مورد کشتی ما اتفاق افتاد و این کشتی هیچ قانونی را نقض نکرد.

وی با بیان اینکه ما مهمترین محور امنیت دریانوردی منطقه هستیم، تصریح کرد: افزایش نیروهای نظامی در منطقه کمکی به امنیت در منطقه نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در این جلسه در مورد برجام صحبت کردیم و مسئولیت اروپا را یادآور شدیم، گفت: همه طرف‌ها باید براساس برجام به تعهداتشان پایبند باشند. بحث خوبی نیز در مورد حقوق بشر داشتیم در مورد اسلام هراسی و حمایت از حقوق مسلمانان نیز ابراز نگرانی کردیم.

ظریف یادآور شد: همچنین در موضوع افغانستان بحث کردیم. نروژ نقش سازنده در موضوع افغانستان ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: احترام به قانون چندجانبه‌گرایی مهمترین دغدغه ما است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نروژ به ائتلاف دریایی با آمریکا می‌پیوندد یا خیر گفت: آمریکا عامل ناامنی در خلیج‌فارس است، همین‌گونه این منطقه شلوغ است نباید اجازه دهیم تصادف در آن بالاتر رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
فرانسه یعنی توتال بدعهد و جاسوسی از منابع نفتی برای قطری ها فرانسه یعنی لابی با خودروسازان فرانسه یعنی خونهای آلوده فرانسه یعنی خوراک ماهیان مسموم فرانسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
ظریف باذهن و زبان بی نظیر , افتخار ایران .
ملت
|
Germany
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
به نتیجه مثبت خواهند رسید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین