کد خبر: ۶۰۶۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

خلیج فارس و تنگه هرمز بدون حضور ایران امنیت ندارد

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز بدون حضور ایران امنیت ندارد و توسط این کشور است که امنیت آب‌ها تأمین می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از راه‌های جذب رحمت خداوند توسل کردن به اهل‌بیت پیامبر اکرم(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: همچنان‌که در زیارت جامعه کبیره، اهل‌بیت علیهم‌السلام به عنوان معدن رحمت پروردگار معرفی شده‌اند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت امروز اول شهریورماه مبنی بر روز بزرگداشت دانشمند حکیم ابوعلی سینا، بیان داشت: اول شهریور به عنوان روز پزشک نام‌گذاری شده است، پزشکان بایستی قدر این نعمت و توانمندی که خداوند در وجود آن‌ها نهاده بدانند و در جهت رضای خداوند اقدام به درمان کنند.

شمسی‌فر، پزشک را وسیله‌ای برای درمان دانسته و خداوند را شفا دهنده اصلی عنوان و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه هزینه‌های درمان بالا رفته است، از این‌رو پزشکان مراعات حال بیماران به ویژه ناتوان‌ها و نیازمندها را کرده تا مورد لطف و رحمت خداوند قرار گیرند.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد یار باوفای اسلام میثم تمار و همچنین سالروز شهادت سید علی اندرزگو، افزود: شهدا پیروان میثم‌های تمار هستند که با گذشت جان خود امنیت و آسایش را برای کشور فراهم کردند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به سالروز اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان در سوم شهریورماه اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جوانان ایرانی کاری کردند که ابرقدرت‌ها هیچ‌گاه فکر تهاجم و تجاوز به میهن اسلامی را به ذهن خود خطور ندهند.

شمسی‌فر بیان داشت: امروز ایران با تکیه بر قدرت لایزال پروردگار و در سایه امام زمان(عج) و تحت فرمان رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری قدرت اول منطقه است و هیچ کشوری را یارای حمله به مرزهای آبی و خاکی ایران نیست.

وی با تأکید بر قدرت و عظمت ایران اسلامی در منطقه، اظهار داشت: خلیج فارس و تنگه هرمز بدون حضور ایران امنیت ندارد و توسط این کشور است که امنیت آب‌ها تأمین می‌شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت چهارم شهریورماه مبنی بر روز مباهله، این اتفاق تاریخی و آیه نازل‌شده در قران کریم تحت عنوان آیه مباهله را دلیلی بر امامت و جانشینی حضرت علی(ع) بیان کرد.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: پنجم شهریورماه به روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است، خانواده اصلی‌ترین کانون و بنیاد در نظام اسلامی بوده که دارای اهمیت و جایگاه فوق‌العاده‌ای در دین مبین اسلام است.

وی ضمن سفارش مردم به خوش‌رفتاری در خانواده و اذیت نکردن یکدیگر، تصریح کرد: خانواده محل تأمین آسایش و آرامش است و اعضای آن بایستی در تأمین این نیاز مهم یکدیگر را کمک کرده و با هم مهربانی کنند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد افزود: مسؤولین به نیازهای بازنشستگان توجه کرده و آن‌ها را مورد تکریم قرار دهند و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه به بازنشستگان توجه ویژه نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین