کد خبر: ۶۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲

پایان ۲ سال ارامش شورا، شهرداری و شهر ایلام

نشست اخیر اعضای شورا شهر ایلام که با گلایه اعضا شروع شده و با تنش لفظی ادامه یافت و به طیف بندی و صدور بیانیه البته علیه شهردار منتهی شد در 2 روزه گذشته بازتاب گسترده ای در افکار عمومی ایلام یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از اهالی ایلام این تنش را به عنوان پایان 2 سال ارامش شهر ، شورا و و شهرداری تلقی کرده و نگران بازگشت دوباره تنش و اختلاف و انتخاب و عزل شهرداران چندماهه هستند.

شهردار ایلام روز جمعه در گفت وگویی خبری با رد هرگونه تخلف در سند و هزینه مالی شهرداری اطمینان داد: اسناد و هزینه‌های شهرداری ایلام فاقد ابهام یا تخلف و مبتنی بر بودجه مصوب است.

تنش لفظی گروه اقلیت و اکثریت شورای شهر در نشست روز چهارشنبه به صدور بیانیه ای ازسوی سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ایلام موسوم به اقلیت انجامید.

،حسینعلی یاری، مریم جانبخشی، هادی کرمی سه عضو منتقد شورای شهر در این بیانیه با طرح انحصار طلبی دیگر اعضای شورا مواردی علیه شهرداری مطرح کردند که مهم ترین بخش آن ادعای انحراف چند میلیارد تومانی در هزینه کرد اعتبارات شهرداری ایلام است .

آنان اظهار داشتند: چهار نفر از اعضای شورا با تقسیم کردن سمت های مختلف در بین خود در ازای انتخاب شهردار باعث شکل دادن اکثریت و اقلیت در شورا شدند و سمت‌های ریاست شورا، نایب رئیس شورا، خزانه دار شورا، رئیس کمیسیون عمران، رئیس کمیسیون بودجه، نماینده شورا در کمیسیون ماده صد، نماینده شورا در کمیسیون تجدید نظر ماده صد، نماینده شورا در کمیسیون معاملات و مناقصات، نماینده شورا در کمیسیون ماده پنج، رئیس کمیسیون فرهنگی و همچنین نماینده شورا در اکثریت سازمان‌های شهرداری در بین آقایان با ۴ رای تقسیم شده است.

در این بیانیه سه عضو شورای شهر با ذکر اینکه اکنون سکوت را جایز نمی‌دانیم تاکید شده که تداوم این گونه رفتارها را ضد ارزش و ضد اخلاق و خیانت در حق آرا مردم دانسته و از این طریق اعتراض خود را اعلام می داریم.

این سه عضو شورای شهر در عین حال اقدام برای برکناریشهردار را تکذیب و تصریح کردند: مخالفتی با انجام پروژه‌های اصولی مختلف در شهر نداشته و بر اساس مدارک موجود در همه مصوبات مربوط به صدور مجوز و تخصیص بودجه پروژه‌ها جزو امضاکنندگان موافق بوده‌ایم.

انان افزوده اند: نسبت به روند انجام پروژه‌ها و نحوه هزینه کردها و مخصوصاً وجود ابهامات مالی زیادی، معترض بوده و بارها بصورت مکتوب خواستار پاسخگویی شهردار بوده‌ایم تاکنون هیچ پاسخ مکتوبی که همراه با ارائه مستندات باشد دریافت نکرده‌ایم در صورت نیاز قطعاً تمامی سوالاتی که از شهردار خواسته شده رامنتشر خواهیم کرد.

در این بیانیه مواردی مانند انحراف بودجه ۹۶ ، ۹۷، فروش اوراق خزانه به کمتر از ارزش ، پرداخت مبلغ زیادی حق جلسه به چند نفر خاص در، افزایش۷۰۰ درصدی هزینه چاپ و موارد از این دست به عنوان مصداق تخلف شهردار ذکر شده است.

شهردار ایلام روز جمعه درگفت وگویی خبری با رد هرگونه تخلف در سند وهزینه مالی شهرداری اطمینان داد: اسناد و هزینه‌های شهرداری ایلام فاقد ابهام یا تخلف و مبتنی بر بودجه مصوب است.

طالب صادقیان وجود اکثریت و اقلیت را یک ارزش دانست و اختلاف نظر در نهادهای عمومی و انتخاباتی را طبیعی ذکر کرد وگفت: مراجعه به آرای عمومی و ترجیح رأی اکثریت در تصمیم‌گیری‌های جمعی یک ارزش است و این ارزش امروز در شورای شهر ایلام محقق است.

وی افزود: براساس این ترجیح 2 سال پیش قرعه شهرداری ایلام به نام من افتاده و شهردار ایلام شده‌ام که به محض احراز این منصب اعضای اقلیت که نام من در انتخاب آنان برای شهرداری نبوده را نیز به عنوان رای دهندگان خود محترم دانسته‌ام.

صادقیان با ذکر اینکه در مدت تصدی شهرداری فرقی بین موافقان و مخالفان نمی‌دانم توضیح داد: برنامه‌های اجرایی شهرداری فارغ از اقلیت و اکثریت، مصوبه شورای شهر است که با رعایت الزامات قانونی و به تصویب اعضای شورای شهر می‌رسد و شهردار نیز مجری این برنامه‌هاست .

وی با اشاره به برخی انتقادات علیه ‌شهرداری ایلام‌ گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری «سینه گشاده» ،«روی باز» و «گوش شنوا» در مدیریت بر شهرداری ایلام با تمام وجود فراهم است و امید دارم منتقدان، پرسشگران، بیانیه نویسان؛ به قصد اصلاح نقد و پرسش کنند.

شهردار ایلام در ادامه به برخی از موارد عنوانی توسط منتقدان مانند«فروش اوراق خزانه اسلامی»، «پاداش‌های داده شده» و « هزینه زیرگذر و رو گذر رسالت ایلام«، «انحراف بودجه‌»، «تفریغ بودجه» اشاره کرد و گفت: عنوان این موارد در فضای مجازی مصداق تخریب است.

وی گفت: سنگ‌اندازی‌های طیف مخالف را نادیده گرفته و برای گرفتن اعتبار جهت اجرای پروژه‌های عمرانی این شهر با چنگ و دندان جنگیده‌ام تا هیچ طرحی بر زمین نماند و شرمنده اعتماد ایلامیان نباشم.

شهردار ایلام در ادامه به برخی از موارد عنوانی مانند«فروش اوراق خزانه اسلامی»، «پاداش های داده شده» و « هزینه زیر گذر و رو گذر رسالت ایلام«، «انحراف بودجه »، «تفریغ بودجه» اشاره کرد و گفت: در اسناد و هزینه‌های شهرداری ایلام هیچ ابهامی و انحرافی وجود ندارد.

شهردار ایلام مبلغ بودجه سال گذشته را 81میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با تلاش همکاران شهرداری ، حمایت استاندار ایلام و همراهی شورا شهر علاوه بر تحقق بودجه مصوب ، درامد شهرداری ایلام به مبلغ 94میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: مبلغ اعتبار افزایش یافته- 13میلیارد تومان - برای اجرای پروژه های زیربنایی شهر هزینه و در پایان سال 97در قالب متمم بودجه با رای مثبت هفت نفر عضو شورا شهر تصویب شد بنابراین هیچ گونه انحراف ویا مغایرت مالی در شهرداری ایلام اتفاق نیفتاده و ابهامی وجود ندارد.

**با خون دل خوردن برنامه‌های شهر را پیش برده ام.

وی با ذکر اینکه برای پیشبرد طرح و برنامه ها خون دل خورده ام گفت: "خوشحالم نه در بودجه و نه در مسیر خدمت به مردم در تمام مدت این دو سال ذره ای انحراف نداشته ونخواهم داشت".

شهردار افزود: تا امروز با پنجاه درصد از توان خود و با اتکا به همان چهار رأی موافق برنامه‌هایم را انجام داده ام ،چرا که نیمی از توانم صرف خنثی کردن توطئه ها و سنگ اندازی های مخالفان شده است.

توضیح و اظهارات خبری امروز شهردار با واکنش یکی دیگر از اعضای شورای شهر مواجه شد.

کرمی در واکنش اظهارات خبری شهردار ایلام برای توضیح موارد مطروحه در بیانیه خاطر نشان کرد:نزدیک به هشت ماه است که ابهامات و سوالات مکرر شورا را بی جواب گذاشته است.

وی گفت: شهردار طبق قانون باید پاسخگوی سوالات اعضای شورا باشند و به جای توضیح به رسانه ها ،مدارک مورد نیاز را به سوال کنندگان ارایه کند

به نظر می رسد اختلاف رخ داده بیشتر از انکه بین شورا و شهرداری باشد تنش بین اعضای شور در استانه انتخاب سالانه هیات رییسه باشد که تجربه سال های ماقبل نشان می دهد که قربانی نهایی این تنش شهر ایلام است.

عملکرد شهردار ایلام در 2 سال گذشته با استقبال افکار عمومی همراه بوده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین