کد خبر: ۶۰۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

وعده وزارت صنعت برای کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف شد با توجه به کاهش نرخ گوجه‌فرنگی نسبت به اصلاح نرخ رب گوجه‌فرنگی اقدام و قیمت اصلاحی در سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از وعده وزارت صنعت برای کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگیضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول در سالهای آتی، سازمان مرکزی تعاون روستایی را مکلف کرد نسبت به خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در قالب ساز و کارهای تعریف شده برای آن سازمان اقدام کند.

سقف قیمت تعیین شده ۱۱۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تحویل درب مراکز خرید است و پیش‌بینی شده است سازمان تعاون روستایی با عقد قرارداد با کارخانجات رب‌سازی نسبت به فروش گوجه‌فرنگی خریداری شده و یا فرآوری آن اقدام کند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تأمین و اختصاص منابع مورد نیاز برای اجرای طرح فوق از طریق بانکهای عامل هستند.

بر اساس این گزارش عملیات خرید حمایتی با قیمت مصوب تا زمان تعدیل و تثبیت قیمت به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به محاسبه هزینه های تبعی اجرای طرح برای تأمین هزینه های مذکور از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

بر اساس این گزارش مقرر شد، دفتر مقررات صادرات و واردات با دعوت از سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو نسبت به تعریف استانداردهای مورد نیاز برای صادرات رب گوجه فرنگی در قالب نوع بسته بندی، احجام بسته بندی و... اقدام تا مقدمات لازم برای صدور مجوز صادرات رب گوجه‌فرنگی در احجام بالاتر از ۳ و ۵ کیلوگرمی فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین