کد خبر: ۶۰۶۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

عملیات «پنجه-۳» ترکیه در شمال عراق

ترکیه عملیاتی را با عنوان «پنجه-۳» در شمال عراق آغاز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ملی ترکیه از آغاز عملیات نظامی «پنجه-۳» در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق خبر داد.

به گزارش شبکه خبری ان تی وی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز شنبه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: عملیات نظامی «پنجه-۳» روز گذشته در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق آغاز شده است.

عملیات «پنجه-۳» ترکیه در شمال عراق

در این اطلاعیه آمده است: «عملیات «پنجه-۳» با هدف تامین امنیت مرزی و نابودی تروریست‌ها و پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های آنان در منطقه سینات-هفتانین انجام می‌شود.

این عملیات با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی، نیروهای هوانوردی، پهپادها، پهپادهای مسلح و خمپاره اندازهای فرتنا «طوفان» طبق برنامه با موفقیت پیش می رود.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیاتی موسوم به «پنچه» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.

چندی قبل وزارت دفاع ترکیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که عملیات جدید این کشور با عنوان «پنچه» برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق آغاز شد.

در این اطلاعیه آمده است که عملیات «پنچه» با پشتیبانی نیروی هوایی، بالگردها و پهپادهای کشورمان طبق برنامه در شمال عراق آغاز شده و ادامه دارد.

در مقابل عراق بارها حملات هوایی ارتش ترکیه به شمال این کشور را محکوم و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک عراق متوقف کند.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین