کد خبر: ۶۰۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

باهنر: در مسائل اقتصادی ثبات امیدوار کننده‌ای به وجود آمده است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که در مسائل اقتصادی ثبات امیدوار کننده‌ای به وجود آمده است، گفت: به خواست خدا هم اکنون شاهد تثبیت پول ملی هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا باهنر عصر شنبه در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر افزود: در ماه گذشته دو موضوع داشتیم نخست گفت وگو و تعاملات میان مسئولان فعلی و سابق به شکل غیرضروری رسانه‌ای می شود دو عزیزی که مدت ها بر قوه قضائیه ریاست می‌کردند یا به دلیل کم توجهی یا اخبار غیرمستند، گفت وگوهای تند آنها رسانه‌ای شد.

وی ادامه داد: امیدوارم این گونه موارد تکرار نشود و همانطور که توصیه شده آقایان با رفتارشان مردم را به خیر دعوت کنند. این رخنه های است که دشمن به سرعت و حدت از آن استفاده می کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: نکته دوم اینکه، عزیزان دولت هفته گذشته خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدند. نکات مهمی در بیانات رهبری بود، یکی اینکه ایشان فرمودند این دوسال (باقی مانده از عمر دولت) وقت زیادی است. ما معمولا توجه نداریم و فکر می کنیم دولت در سراشیبی است و این دو سال باید تمام شود. در افتتاحیه یکی از مجالس خدمت ایشان شرفیاب شدیم و ایشان فرمودند ۴ سالی که پیش روی دارید عین ابر بهار می گذرد. میرزا امیر خان امیرکبیر که از اسوه های بزرگ تاریخ کشور، دوران صدارتش ۳ سال بوده و در این مدت این کارها را انجام داده است.

باهنر خاطرنشان کرد: نکته دیگری که رهبری فرمودند حساسیت دو بخش اقتصاد و فرهنگ و گرفتاری هایی که در این مدت پیش آمده است. در دولت نهم و دهم چندبار گفتم به رغم آنکه تحریم ها ظالمانه و ناجوانمردانه است اما مشکلات اقتصادی کشور ۳۰ تا ۴۰ درصد آن به تحریم ها مربوط است و بیش از ۵۰ درصد گرفتاری ها به کارهایی که باید انجام شود ولی نمی شود و به کارهای بی ربطی که انجام می شود، ارتباط دارد.

وی افزود: خیلی از تحریم ها به مسائل داخلی و سیستم دیوان سالاری ما باز می گردد در اواخر دولت نخست حسن روحانی گفتم که مشکلات اقتصادی ۳۰ تا ۴۰ درصد مربوط به تحریم هاست.

رئیس جبهه خط امام (ره) و رهبری با اشاره به حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی در جلسه جامعه اسلامی مهندسین، خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی ثبات امیدوار کننده ای به وجود آمده است. فراموش نکنیم روزهایی را که بر ما گذاشت که مثلا خبر حرکت ناوگان فلان قلدر دنیا، قیمت دلار ۲ هزار تومان بالا می رفت. به خواست خدا هم اکنون شاهد تثبیت پول ملی هستیم که در این مدت اتفاقاتی چون سرنگون کردن پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی ها بودیم. این مسائل تاثیر روانی کمی بر مردم گذاشته است. امیدوارم در باقی مانده عمر دولت دوازدهم به ثبات قابل قبولی برسیم.

باهنر در ادامه سخنانش با بیان اینکه مبارزه با فساد و رانت خوری از اصول اصلی نظام است، گفت: ما یک حیف داریم و یک میل، همه جریان های کشور رو میل ها حساس هستند و رو حیف ها حساس نیستند. باید حواسمان باشد چه مقدار از ثروت کشور به دلیل ناشی بودن، بی تجربگی و ناهماهنگی ها هدر می‌رود.

وی در ادامه به بازداشت رئیس سازمان خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان خصوصی سازی را می گیرند بعد می روند ببینند چی شده و چه کاری کرده است. در این زمینه اصلا قضاوتی نمی کنم اما آقای دژپسند و دولت دوازدهم به دنبال این هستند که بانک ها بنگاهداری نکنند.

این فعال اصولگرا اظهار داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند نیروهای مسلح فعالیت اقتصادی را کنار بگذارند. رئیس جمهوری می گوید شستا باید بنگاه های خود را واگذار کند. نمی دانم کسی هست که اینها را بخرد و آدم با جراتی هست که اینها را بفروشد؟

باهنر ادامه داد: طرف را بازداشت می کنند و می گویند یک جایی کاری کردی و چرا آن کار را انجام دادی. این موضوع مانند این است که جنگ تمام عیار نظامی داشته باشیم به فرمانده گردان بگویند از یمین و یسار حمله بکن و پس از جنگ هم ما یقه تو را می گیریم که چرا نیروهایت را از این شیار بردی یا از آن شیار نبردی. کسی که می خواهد در میدان اقتصادی بجنگد باید چشم و دست پاک، مختار و با اعتقاد باشد و فردا صدایش نمی کنند که چرا اینجا را کج رفتی یا راست رفتی. متاسفانه این مشکلات را داریم.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات موجب گرفتن جرات از مدیران می شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در مجلس با آقای پورحسینی همراه بودیم او را آدم چیز فهمی می دیدم حالا چه اتفاقی رخ داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین