کد خبر: ۶۰۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۰۸

احتمال استعفای مدیران ارشاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احتمال کناره گیری برخی از مسئولان برجسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قوت گرفته است. به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب با بغرنج شدن وضعیت برگزاری نمایشگاه این احتمال در وزارت ارشاد تقویت شده است. 

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب با اشاره به اینکه اکثر ناشران و بازدیدگنندگان از وضعیت بد نمایشگاه کتاب گلایه دارند گفت: «این گلایه حتی به سطح برخی از مدیران وزارت ارشاد نیز تسری یافته و به احتمال زیاد در روزهای آینده شاهد استعفای چند مدیر برجسته در این وزارتخانه خواهیم بود.» 

وی یکی از این گزینه‌های کناره‌گیری را «محسن پرویز» معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد دانست. گفته می‌شود احتمال کناره‌گیری وی از این سمت به قدری جدی است که عده‌ای حتا از جایگزینی حمیدزاده مدیرکل کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد سخن می‌گویند. 

حمیدزاده دارای رابطه خانوادگی با یکی از مدیران نزدیک به وزیر ارشاد است و سیاست‌های سخت‌گیرانه او در حوزه ممیزی کتاب وی را از نگاه ناشران و دست‌اندرکاران کتاب به گزینه‌ای شناخته‌شده تبدیل کرده است. از سوی دیگر بنا بر شنیده‌ها احتمال استعفای محمدرضا وصفی مدیرکل مجامع بین المللی وزارت ارشاد جدی شده است. پیش از این مختار پور مدیرکل امور مطبوعات وزارت ارشاد استعفا کرده بود. 

نمایشگاه کتاب تهران امسال برای نخستین بار به مصلای تهران انتقال یافته است. گفته می‌شود این امر با دستور مستقیم رییس جمهوری صورت گرفته است. محمود احمدی نژاد در زمان تصدی سمت شهرداری تهران اصرار عجیبی بر انتقال مکان نمایشگاه کتاب داشت که در همان زمان موجب اختلافاتی با نهادهای مختلف از جمله وزارت بازرگانی گردید. 

در نمایشگاه کتاب امسال سردرگمی بازدیدکنندگان، ‌شکل نامنظم چینش غرفه‌ها،‌ عدم رعایت استانداردهای اطلاع رسانی و نصب بیلبوردها و استندهای راهنما برای تسهیل در امر جست و جوی غرفه‌ها،‌ فراهم آوردن شرایط انصراف تعداد زیادی از ناشران،‌ انتقال کتاب‌های تعدادی از شاعران و نویسندگان به پشت پیشخوان‌ها و جلوگیری از عرضه آنها در برخی غرفه‌ها از مواردی است که مورد انتقاد دست اندرکاران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است. بر اساس گزارشها فقدان سیستم تهویه در نمایشگاه با توجه به مجاورت غرفه‌ها با ساختمانی در حال احداث، ‌تنفس در فضای نمایشگاهی را با مشکل روبرو کرده است. 

گزارشی که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری از بازدید آیت‌الله خامنه‌ای از نمایشگاه کتاب منتشر کرد نیز نشان می‌دهد که در جریان بازدید معظم‌له که هر سال با دقت و ریزبینی به اکثر غرفه‌ها سر می‌زنند، ناهماهنگی و بی‌نظمی (چه از سوی ناشران و چه از سوی متولیان) به چشم می‌خورده است. [اینجا] و [اینجا]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین