کد خبر: ۶۰۶۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

دستگیری ۲ زن فروشنده نوزاد

دستگیری ۲ زن فروشنده نوزاددو زن که با تبلیغ در فضای مجازی قصد پیداکردن مشتری برای فروش نوزاد را داشتند، با رصد پلیسی و قضائی دستگیر شدند و معلوم شد قبلا دو نوزاد را فروخته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

درحال‌حاضر چهار زن و دو مرد در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند و اتهام آن‌ها در حال رسیدگی است. این افراد از چندی پیش زیر ذره‌بین پلیس بودند و در نهایت با هماهنگی قضائی و دستور بازپرس نهم دادسرای جنایی تهران دستگیر شدند.

یکی از متهمان اصلی که طراح اصلی و تشکیل‌دهنده این باند است، پس از دستگیری درباره ایده اولیه شکل‌گیری این باند گفت: من از مدت‌ها قبل به‌خاطر شغل یکی از دوستانم که در یک مرکز درمان ناباروری کار می‌کند به این مرکز رفت‌وآمد داشتم و می‌دیدم زوج‌ها چطور حاضر هستند مبالغ میلیونی برای بچه‌دار‌شدن خرج کنند. بعد از آن بود که تصمیم به این کار گرفتم و در فضای مجازی چند آگهی منتشر کردیم، اما بعد از یکی، دو معامله دستگیر شدیم.

این افراد در فضای مجازی آگهی کرده بودند که نوزادان را با شناسنامه به خانواده‌ها واگذار می‌کنند. در تحقیقات دقیق‌تر مشخص شد این افراد تصمیم داشتند هر کودک را با مبلغ صد میلیون تومان به خانواده‌ها بدهند.

اعضای دستگیرشده در بازجویی‌ها گفتند قرار بود ۳۰ میلیون تومان به مادر و پدر نوزاد فروخته‌شده بدهند و ۷۰ میلیون تومان هم برای خودشان و انجام کار‌های مربوط به دریافت شناسنامه بردارند. این افراد همچنین گفتند نتوانستند مدت زیادی فعالیت کنند و در ما‌ه‌های اول فعالیت خود شناسایی و دستگیر شدند، اما تحقیقات نشان می‌دهد مدت فعالیت آن‌ها بیش از ادعای خودشان است.

دو زن که عضو اصلی باند هستند، اعتراف کردند که دوبار اقدام به فروش نوزاد کرده‌اند و هر دوبار هم این کار با رضایت پدر و مادر واقعی نوزاد‌ها انجام شده است. با اظهارات این افراد دو زوج که فرزندان خود را به آن‌ها داده بودند شناسایی شدند و معلوم شد دو نفر از آن‌ها زن و شوهری هستند که توان نگهداری فرزند خود را نداشتند و زوج دوم هم به طور صیغه‌ای با هم ازدواج کرده بودند که به طور ناخواسته بچه‌دار شدند.

درحال‌حاضر دو نفر از اعضای باند و دو زوجی که فرزندان خود را به آن‌ها داده‌اند بازداشت شده‌اند و تحقیقات در مورد جرائم احتمالی دیگر آن‌ها ادامه دارد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین