کد خبر: ۶۰۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

واکنش باهنر به مشاجره یزدی و آملی لاریجانی

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مجادلات اخیر آیت‌الله یزدی و آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: از علما می‌خواهیم حواسشان باشد که این نوع گفت‌وگوها رخنه‌هایی است که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه متأسفانه بعضی گفت‌وگوها میان مسئولان فعلی و سابق به طور غیرضروری رسانه‌ای می‌شود، گفت: یکی از این موارد گفت‌وگوهای دو بزرگواری بود که مدت‌ها بر قوه قضائیه ریاست می‌کردند که یا به دلیل کم‌توجهی یا برخی خبرهای غیرمستندی که به گوش آنها رسیده بود، این گفت‌وگوها رسان‌ ای شد که جای تأسف دارد و امیدواریم تکرار نشود؛ چرا که ما جزو پیروان علما هستیم.

وی افزود: از علما می‌خواهیم که حواسشان باشد که این نوع گفت‌وگوها رخنه‌هایی است که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.

باهنر با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با رهبری، اظهار کرد: دو سال باقی‌مانده برای دولت، زمان زیادی است ولی دولت‌ها توجهی نمی‌کنند و فکر می‌کنند دیگر در سراشیبی هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حساسیت رهبری نسبت به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ، ادامه داد: گرفتاری‌هایی را که در مسأله اقتصاد پیش آمده، نمی‌توان تماماً به تحریم‌ها نسبت داد. من در دوران دولت نهم و دهم گفتم که تحریم‌ها اگر چه ظالمانه است اما ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات به تحریم ها برمی‌گردد و بیش از ۵۰ درصد آن به کارهای بی‌ربطی است که انجام می‌شود و یا کارهای مهمی است که باید انجام می‌شده اما نشده است. آقای روحانی هم حرف من را تایید کرد که بخش عمده‌ای از مشکلات کشور به مسائل داخلی برمی‌گردد نه تحریم‌ها.

باهنر با بیان این که سیاست‌های پولی وزیر اقتصاد، ثبات امیدوارکننده‌ای در اقتصاد ایجاد کرده، تصریح کرد: در حال حاضر دلار ثابت شده و این ثبات قیمت در حالی است که پهپادی را زده‌ایم و کشتی گرفته‌ایم اما تغییری در قیمت دلار ایجاد نشد که امیدواریم در ادامه دولت دوازدهم به ثبات قابل قبولی برسیم و این تشرها در اقتصاد ملی ما کم‌تأثیر و بعضاً بی‌تأثیر باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به بازداشت‌های اخیر در زمینه مبارزه با فساد، اظهار کرد: مبارزه با فساد و رانت‌خواری جزو اصول اساسی کشور است اما در ادبیات اقتصاد سیاسی کشور هم حیف داریم و هم میل ولی جریانات سیاسی به میل‌ها توجه می‌کنند اما به حیف‌ها توجه نمی‌کنند. مثلا سالی ۱۰۰ میلیارد دلار انرژی را بی‌ربط مصرف می‌کنیم که تبدیل به رفاه، ثروت و توسعه نمی‌شود. رئیس سازمان خصوصی‌سازی را می‌گیرند بعد می‌روند سراغ این که ببینند چه شده است.

وی افزود: این در حالی است که دولت دوازدهم اراده کرده که بانک‌ها بنگاهداری نکنند. رهبر انقلاب تأکید کرده است که نیروهای مسلح وارد فعالیت‌های اقتصادی نشوند. رئیس‌جمهور می‌گوید شرکت‌های زیرمجموعه شستا باید واگذار شوند اما در این شرایط کدام آدم بی‌عقلی است که این شرکت ها را بخرد یا کدام آدم جرأت‌مندی هست که آنها را واگذار کند؟

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین