کد خبر: ۶۰۶۹۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

سورنا ستاری: اگر نتوانیم غذای مردم را تامین کنیم، مهم نیست چه سلاحی می‌سازیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما فکر می‌کنیم که تولیدکننده گوشت و مرغ هستیم، ولی برای ما خطوط مونتاژ تعریف کرده‌اند و اغلب مایحتاج این صنایع از جوجه یک روزه گرفته تا غذا و ... وارداتی است.
سورنا ستاری: اگر نتوانیم غذای مردم را تامین کنیم، مهم نیست چه سلاحی می‌سازیم
آفتاب‌‌نیوز :

سورنا ستاری در مراسم رونمایی از داروی ایرانی زجر تنفسی نوزادان که امروز یکشنبه سوم شهریور با حضور وزیر بهداشت در کرج برگزار شد، اظهار کرد: تولید دارو به یک اکوسیستم قوی نیاز دارد تا در آن محققی که کار پژوهش انجام می‌دهد، بتواند به سرمایه‌گذار و شتاب دهنده‌ای که خروجی پژوهش را تجاری‌سازی می‌کند، وصل شود.

وی ادامه داد: از طریق این اکوسیستم می‌توان سرمایه و پول بخش خصوصی را به حوزه پژوهش تزریق کرد.

ستاری گفت: باید بپذیریم با اعتبارات و بودجه دولت نمی‌توان محصول تولید کرد و این پول باید صرف توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز نگرانی در خصوص وضعیت تامین غذا، توضیح داد: حوزه غذا در تمامی کشور‌ها استراتژیک است؛ چون اگر نتوانیم نیاز‌های غذایی جامعه را فراهم کنیم، دیگر مهم نیست چه سلاحی می‌سازیم و در حوزه دفاعی چه اتفاقی می‌افتد.

ستاری با بیان اینکه کشور در حوزه تامین غذا وابستگی‌های جدی‌ای دارد، توضیح داد: ما فکر می‌کنیم تولیدکننده گوشت و مرغ هستیم، ولی برای ما خطوط مونتاژ تعریف کرده‌اند و اغلب مایحتاج این صنایع از جوجه یک روزه گرفته تا غذا و ... وارداتی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین واردات ما کنجاله و سویا و ... است که ارزبری زیادی دارد؛ در شرایط فعلی ما فقط توسعه‌دهنده مرغداری و دامداری‌ها هستیم و بخش اصلی ماجرا که حوزه دانشی است و ارزش افزوده زیادی دارد، کاملا مغفول مانده است.

ستاری گفت: اخیراً تمامی شرکت‌هایی که در حوزه بیوتک انسانی فعالیت دارند، تشویق می‌شوند تا وارد حوزه دام و طیور و آبزیان شوند؛ چون حوزه‌ای است که ارزش افزوده زیادی دارد و هم نیاز روز کشور است.

وی گفت: امسال تمرکزی جدی در بحث تولید دارو‌های بیوتک صورت داده‌ایم که مجموع سه درصد دارو‌های وارداتی و کل مواد اولیه دارویی که حدود ۷۰۰ میلیون دلار ارزبری دارند را پوشش می‌دهد.

بنیاد ملی نخبگان گفت: در حوزه بیوتک ما شرکت‌های توانمند و قوی داریم و باید از آن‌ها حمایت کنیم تا مسیر توسعه کشور در شرایط فعلی هموار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
2
احسنت خدا به شما خیر بدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
0
من حاضرم گشنه باشم اما امنیت نظامی داشته باشم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین