کد خبر: ۶۰۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۱:۲۸
چه کسی شهردار تهران خواهد شد:

خادم، شریعتمداری، بیادی یا قالیباف؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران روز چهارشنبه به مردم معرفی خواهد شد. یک منبع نزدیک به شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب درباره جلسه صبح و عصر سه شنبه شورای شهر گفت: «امروز در دو جلسه صبح و عصر سه کاندیدای تصدی سمت شهرداری پایتخت رسول خادم، حسن بیادی، محمدباقر قالیباف برنامه‌های خود را برای اداره شهر ارایه داده‌اند. اما به دلیل کمبود وقت قرار شدند نادر شریعتمداری برنامه‌های خود را فردا به اطلاع اعضای شورا برساند». 

وی با بیان اینکه اعضای دولت تلاش زیادی برای موفقیت رسول خادم دارند درباره اخبار موجود مبنی بر انصراف وی اظهار داشت: «ما هم اخباری درباره انصراف ایشان شنیده بودیم. اما گویا این طور نبوده و لااقل ایشان در جلس هروز سه شنبه بسیار تلاش می‌کرد و برنامه‌ها را جزئیات ارایه می‌داد». به این ترتیب یکی از این نام‌های خادم، ‌شریتعمداری، بیادی و قالیباف شهردار آینده تهران خواهد بود. 

حامیان دولت در این روزها پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای درباره انتخاب شهردار سامان داده‌اند. ارایه اطلاعات نادرست به رسانه‌ها یکی از تاکتیک‌های این طیف محسوب می‌شود. خبر انصراف خادم و مجموعه طیف‌بندی موجود در شورای شهر میان حامیان دولت و حامیان قالیباف را می‌توان با این تحلیل بررسی کرد. 

شنیده می‌شود که معرفی بیادی و شریعتمداری برای تحت فشار قرار دادن قالیباف بوده و حامیان دولت نهایتا روی رسول خادم اجماع دارند. به این ترتیب چنانچه دارای آرای لازم برای برگزیدن وی به سمت شهردار تهران نباشند تلاش می‌کنند قالیباف با رأی اندک انتخاب شود تا مسیر نظارت‌های آینده تا زمان انتخابات ریاست جمهوری درباره عملکرد شهرداری تهران تسهیل شود. 

منابع شورای شهر خبر می‌دهند که شهردار تهران تا ظهر روز چهارشنبه انتخاب خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین