از زمانی که استفاده از خودروهای خودران بیشتر شده، بیماریهای ناشی از حرکت هم جدیتر شده است.
به گزارش مدگجت، همچنین در خودروهای امروزی امکانات گستردهای وجود دارد که میتوان از میان آنها به وجود صفحهای برای انجام بازیهای ویدئویی و تماشای فیلم اشاره کرد.
بسیاری از افراد نسبت به تکانهایی که در حین حرکت در خودرو اتفاق میافتد، واکنش نشان میدهند و حالت تهوع و سرگیجه میگیرند.
ولی حتی افرادی هم که نسبت به این گونه حرکتها حساس نیستند، با انجام بازی در داخل یک ماشین خودران و در جادههای پرپیچ و خم دچار مشکل میشوند.
در همین راستا تاکنون فناوریهایی به تولید رسیده است که این مشکلات را از بین ببرند.
محققان دانشگاه میشیگان در نظر دارند که این مشکل را با راهحلی اصولی حل کنند که ممکن است روشهای بیشماری برای کاهش اثرات آزاردهنده حرکات درون خودرو ارائه دهد.
این تیم تحقیقاتی روشی برای اندازهگیری تفاوتهای الگوهای مختلف رانندگی که باعث ایجاد حالات ناشی از تکان در خودرو میشوند، توسعه دادند.
پروژه آنها باعث ایجاد روشی شد که میتواند برای ارزیابی ارتباط میان رانندگی و عملکرد مسافران استفاده شود.
این محققان از روش خود برای تجزیه و تحلیل تاثیر سرعت روی مطالعه توسط مسافران یک خودرو استفاده کردند و پژوهش خود را در مقیاسی بزرگ انجام دادند.