کد خبر: ۶۰۷۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

جزئیات فوت فرزند شهید به دلیل خودسوزی در قم

در پی خودسوزی روز گذشته یک فرزند شهید مقابل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، برادر وی از فوت او به دلیل حجم بالای جراحات خبرداد و به تشریح جزییات حادثه پرداخت.
جزئیات فوت فرزند شهید به دلیل خودسوزی در قم
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته یک فرزند شهید مقابل ساختمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اقدام به خودسوزی کرد که طی آن، مصدوم جهت پیگیری اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد ولی صبح امروز به دلیل حجم بالای سوختگی و جراحات فوت کرد.

برادر متوفی در گفت‌وگو با  با اعلام خبر فوت فرزند شهید، در خصوص حادثه عنوان کرد: موضوع تا کنون گنگ و نامشخص است و حرف‌ها و اظهارات ضد و نقیض بسیاری عنوان شده است. 

وی افزود: برادرم پس از اقدام به خودسوزی به بیمارستان نکویی قم و سپس به بیمارستان مطهری تهران منتقل می‌شود ولی به دلیل حجم بالای سوختگی، صبح امروز فوت می‌کند. 

وی ادامه داد: متوفی به دلیل بیماری مدتی در بیمارستان اردبیل بستری بود که به دلیل وضعیت نامناسب بیمارستان درخواست انتقال به قم یا یک شهر دیگر را می‌کند، او را به قم منتقل می‌کنند ولی در قم بستری نمی‌شود.

این فرزند شهید بیان کرد: برادرم دو شب قبل به بیمارستانی در جعفریه برای بستری مراجعه می‌کند و اعلام می‌کند که وضعیت خوبی ندارد و ممکن است خطرساز شود، ولی بیمارستان از بستری خودداری می‌کند، حتی نامه بنیاد شهید مبنی بر دستور بستری ارائه می‌شود ولی اعلام می‌کنند برای مشخص شدن نحوه پرداخت هزینه بیمارستان، تاییدیه بیمه نیاز است.

وی ادامه داد: برادرم با حال نامساعد به قم باز می‌گردد و صبح فردا به بیمه مراجعه می‌کند که به کارش رسیدگی نمی‌شود و از همان سمت با تهیه بنزین خود را به اداره کل بنیاد شهید می‌رساند.  برخی مدعی هستند که وی به محض رسیدن به بنیاد شهید و بدون هیچ صحبتی خود را مقابل درب آتش زده و به سمت دفتر مدیرکل دویده است ولی برخی گفته‌اند که وی به بنیاد شهید مراجعه کرده و پس از عدم توجه به درخواستش، اقدام به خودسوزی می‌کند.

وی اضافه کرد: با بررسی دوربین‌های مداربسته اداره کل بنیاد شهید این موضوع مشخص می‌شود ولی نکته عجیب این است که چطور ایشان توانسته خود را آتش بزند و از نگهبانی رد شود.

این فرزند شهید اظهار کرد: نباید بدون اطلاع دقیق از موضوع تقصیر را بر گردن شخصی انداخت و باید قضیه کاملا مشخص شود، ولی اینکه عنوان می‌شود که متوفی به دلیل اینکه از مراقبت‌های خواهر خود راضی نبوده، اقدام به خودسوزی کرده عجیب است؛ زیرا خواهرمان هرکاری که توانست برای ایشان کرد و اگر از ما ناراضی بود پس چرا خود را مقابل بنیاد شهید آتش زده است؟

وی خاطرنشان کرد: نباید از بیماری متوفی سوءاستفاده شود و بیماری را دلیل خودسوزی اعلام کنند؛ دلیل مشکل اعصاب ایشان، شنیدن خبر شهادت پدرش بوده است و این مسئولیت مسئولان را در قبال این فرد بیشتر می‌کند و همچنین ایشان با مراجعه به بیمارستان خود اعلام کرده بود که وضعیت مناسبی ندارد و باید بستری شود ولی این کار انجام نشد؛ باید مشخص شود که در بیمه و بنیاد شهید چه اتفاقی افتاده است که ایشان دست به این اقدام زده است.

برادر متوفی گفت: تهمت فراوانی زده می‌شود که خانواده شهدا و جانبازان از امکانات دولتی سوءاستفاده می‌کنند و درست نیست که این تهمت را بشنویم و وضعیت اینگونه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین