کد خبر: ۶۰۷۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
ادعایی که وزیر سابق اطلاعات باید پاسخ دهد

چرا باند مهدی هاشمی بعد از ۳۰ سال دستگیر نمی‌شود؟

سید مهدی هاشمی به سخنرانی‌ها و فعالیت‌هایش علیه حکومت شاه در زادگاهش قهدریجان و همچنین اصفهان مشهور بود و پیش از انقلاب به اتهام دست‌داشتن در قتل سیدابوالحسن شمس‌آبادی به اعدام محکوم شده بود؛ اما دیوان عالی این حکم را به‌دلیل نقض تحقیقات به دادگاه اولیه فرستاد و زمانی که پرونده در جریان بود، انقلاب رخ داد و او از زندان آزاد شد.
چرا باند مهدی هاشمی بعد از ۳۰ سال دستگیر نمی‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

شش سال است که دیگر وزیر اطلاعات نیست، اما خیالش آن را رها نمی‌کند. آن‌قدر که حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، پیش‌بینی‌های امنیتی می‌کند و اخبار اطلاعاتی درز می‌دهد، از وزیر فعلی سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور چیزی شنیده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که سخنان وزیر سابق اطلاعات بیش و پیش از اینکه مبتنی بر داده‌هایی واقعی باشد، متکی بر بازی‌های سیاسی و رقابت‌های جناحی به‌ویژه با دولت فعلی است. در تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها، حیدر مصلحی گفته است: «هنوز تیم مهدی هاشمی در کشور و آمریکا با سازمان سیا در حال همکاری است».

او قبلا هم گفته بود: «آیت‌الله منتظری کسی است که قبل از انقلاب سابقه بالای زندان داشته و پس‌ازآن نیز تا جایگاه قائم‌مقام رهبری بالا آمد؛ اما اقدام دشمن آن بود که یک مهدی هاشمی کنار او گذاشت و باید بگوییم که تیم مهدی هاشمی همین الان در ایران و آمریکا فعال بوده و با دستگاه‌های جاسوسی دشمن در ارتباط است.

جان کری در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید هروقت می‌خواستم با ظریف صحبت کنم، (یکی از افراد همین تیم مهدی هاشمی را نام می‌برد) که با او صحبت می‌کردم و پس از صحبت با او، عین مطالب او را در جلسه با ظریف می‌گفتم؛ این شخص تیم مهدی هاشمی کیست؟

او کسی است که در یک مقطعی در جمهوری اسلامی، معاون بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی کشور بوده است یعنی همه اطلاعات کشور دست اوست؛ مهدی هاشمی با نفوذ خود آیت‌الله منتظری را از حَیز انتفاع انداخت».

پرسشی که وزیر سابق باید به آن پاسخ دهد این است که اگر این ادعا یعنی فعال‌بودن تیم مهدی هاشمی صحت داشته یا دارد، اولا باید مشخص شود که این تیم چه می‌کند و اگر فعالیت‌هایشان ضد امنیت داخلی و خارجی است، چرا همان زمان که مسئولیت داشته اقدام به شناسایی و دستگیری این تیم نکرده و چرا الان این تیم دستگیر نمی‌شود.

پیش‌بینی‌های عجیب وزیر سابق اطلاعات البته کم نیستند؛ پیش‌بینی‌هایی که کمتر رنگ واقعیت به خود دیده‌اند. اگر باند مهدی هاشمی به‌راستی همچنان بعد از ۳۰ سال در کشور فعال است، پس دستگاه‌های امنیتی چه می‌کنند!

سه سال پیش هم که یک نوار صوتی از آیت‌الله منتظری مربوط به رخداد‌های سال ۶۷ منتشر شد، حیدر مصلحی گفته بود: «طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، طی یک ماه آینده یک نوار دیگر از مهدی هاشمی و تیم او منتشر خواهد شد که به‌طور حتم برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای آن انجام شده است». چنین نواری البته هیچ‌وقت منتشر نشد.

روزنامه جوان هم دو سال پیش با شخصی به نام حجت‌الاسلام مصطفی میرلوحی مصاحبه کرده بود. او هم مدعی بود که باند مهدی هاشمی هنوز فعال است: «بقایای این‌ها متأسفانه هنوز هم، حتی در برخی نهاد‌های حاکمیتی هستند و کسی به آن‌ها توجه ندارد. این‌ها را دست‌کم نگیرید.

الحمدلله قدری از اطلاعات و سپاه می‌ترسند. از نظر روحی و روانی هم آدم‌های عادی‌ای نیستند، مثل مار هستند که در لانه خزیده‌اند و کافی است آفتاب ببینند تا بیرون بیایند... من زاده اصفهان هستم و برخی از آن‌ها را می‌شناسم. به‌هر‌حال جریان بسیار خطرناکی هستند که فعلا با درایت و هوشیاری مسئولین و نهاد‌های انقلابی، قدرت و جرئت تحرک ندارند، اما ذره‌ای از آن‌ها غفلت شود، بازهم صدمات جبران‌ناپذیری به انقلاب و اسلام خواهند زد. نباید از این خطر غافل شد».

فتنه‌های سالانه
حیدر مصلحی بار‌ها از وقوع یک فتنه جدید خبر داده و آن را بر مبنای سال هم نام‌گذاری کرده است. از سال ۹۰ تاکنون، او از «فتنه»‌های ۹۲، ۹۴، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ خبر داده است.

۱۵ شهریور ۹۰، در دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان فتنه با پشتوانه مالی داخلی و خارجی خود را مجهز کرده و می‌خواهد برای انتخابات برنامه‌هایی داشته باشد. او تأکید کرد «البته وزارت اطلاعات از سطح بالاى هوشیارى برخوردار است و نخواهد گذاشت این جریانات، انتخابات ۱۲ اسفند (انتخابات مجلس شوراى اسلامى) را به انحراف بکشانند».

وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد در دیدار با طلاب آذربایجان شرقی در ۲۹ بهمن ۹۴ هم عنوان کرد: فتنه فعلی (۹۴) که در آن قرار داریم اولا قابل حس‌کردن نیست. ثانیا پیچیده است، ثالثا تدریجی است؛ یک عده با نَمدمالی راه فرد را کج می‌کنند. اگر قضیه شیعه و سنی زمان هلاکوخان را مطالعه کنید، خواهید فهمید. رابعا امروز با جریحه‌دار‌کردن احساسات به پیش نمی‌روند، عکس امام را پاره نمی‌کنند، به رهبری توهین نمی‌کنند. دیگر سراغ احساسات و تعصبات مردم نمی‌روند. ‎

مصلحی در ۲۷ دی ۹۵ نیز در مراسم بزرگداشت شصت ویکمین سالگرد شهادت شهید نواب‌صفوی که در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: دشمن در حال برنامه‌ریزی برای فتنه در سال آینده (۹۶) است. ‎

و سرانجام، مصلحی، روز ۱۳ خرداد ۹۷ در مراسم بزرگداشت بیست‌و‌نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالگرد شهدای ۱۵ خرداد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: حوادث سال ۱۳۸۸ تمام نشده و دشمن با رفع اشکالات خود به‌دنبال طراحی فتنه‌ای جدید است که محور آن‌ها اصل نظام و ولایت فقیه است.

این اعترافاتی است که جاسوسان دستگیرشده نیز به آن اقرار کرده‌اند و عده‌ای نیز در داخل با طرح و نقشه‌های دشمن همراهی می‌کنند. در فتنه ۸۸ اوباما بیان کرد که اشکال بزرگ ما در این فتنه این بود که از طبقه متوسط به بالا استفاده کردیم و نتوانستیم طبقه متوسط به پایین را مورد استفاده قرار دهیم‎.

در فتنه ۸۸ بحث انتخابات بود که در یک سال قبل از انتخابات شبکه‌های ماهواره‌ای که از طرف استکبار طراحی شده بود، نقش داشتند. در سال ۹۷ یا ۹۸ قطعا دشمن فتنه‌ای را طراحی می‌کند و محور آن نیز، ولی فقیه است. فردی که مسئول است و قول داده، باید پاسخ‌گو باشد و نباید نظام را هدف قرار داد. باید خودمان را برای مقابله با این حرکت‌ها آماده کنیم. ‎

تغییر چهره
او سال پیش هم پیش‌بینی کرده بود که تا اردیبهشت و خرداد سال ۹۸ چهره برخی افراد تغییر می‌کند و حزب‌اللهی خواهند شد: «امروز چهره نفاقی را در کشور مشاهده می‌کنیم که عقبه ۴۰ ساله داشته و متأسفانه کسانی که تا دیروز دم از مذاکره با کدخدا می‌زدند، امروز چهره انقلابی گرفته و همه در حال تعجب هستند که آیا این همان فرد دیروز است که این‌گونه سخنان انقلابی بیان می‌کند؟ تا اردیبهشت و خرداد سال آینده این چهره حزب‌اللهی را از این افراد خواهیم دید و از خرداد به بعد این چهره انقلابی عوض خواهد شد». اردیبهشت و خرداد گذشت و خبری از پیش‌بینی وزیر سابق نشد.

وزیر سابق اطلاعات سخنان عجیب دیگری هم در همه این سال‌هایی که سمت اطلاعاتی نداشته بر زبان رانده بدون اینکه برای آن‌ها سندی منتشر کند؛ برای مثال یک بار گفته است: «یک عده‌ای از اراذل با کمک ۲۰۰ میلیونی یک آقازاده به‌وسیله زن زناکاری که از اروپا وارد کشور شده بود، سازماندهی و برای پیاده‌سازی اقدامات خود هماهنگ شده بودند».

همه این‌ها در حالی است که حیدر مصلحی درباره هیچ‌یک از مسائلی که در زمان وزارت او رخ داده، توضیحی نمی‌دهد. مازیار ابراهیمی در زمان وزارت حیدر مصلحی متهم به ترور دانشمندان هسته‌ای شده بود. انتشار مستندی از گفته‌های او به‌تازگی واکنش‌های زیادی به‌ویژه میان نمایندگان مجلس به‌دنبال داشت. علی مطهری، نماینده تهران، به روزنامه اعتماد گفته بود دستگاه و مسئولی که چنین قصوری داشته، عذرخواهی کند.

او گفته بود: «موضوع مطرح‌شده موضوع بسیار مهمی است. در نتیجه دولت به‌طور‌کلی باید پاسخ‌گوی ابهامات ایجادشده باشد. اینکه تروری اتفاق افتاده و بعد مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور برای اینکه به‌سرعت جوابی به مردم دهند و مسئولیت را از سر خود باز کنند، اقدام به بازداشت افرادی کنند و بعد هم آنان را تحت فشار به اعترافاتی درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران کنند و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم نمایش دهند، اصلا متناسب با اخلاق و روش‌های اسلامی ما نیست».

مهدی هاشمی که بود؟
سیدمهدی هاشمی (تیر ۱۳۲۳– شش مهر ۱۳۶۶) از اعضای اولیه و مؤسسان سپاه پاسداران و برادر داماد آیت‌الله حسینعلی منتظری بود.

هاشمی به سخنرانی‌ها و فعالیت‌هایش علیه حکومت شاه در زادگاهش قهدریجان و همچنین اصفهان مشهور بود و پیش از انقلاب به اتهام دست‌داشتن در قتل سیدابوالحسن شمس‌آبادی به اعدام محکوم شده بود؛ اما دیوان عالی این حکم را به‌دلیل نقض تحقیقات به دادگاه اولیه فرستاد و زمانی که پرونده در جریان بود، انقلاب رخ داد و او از زندان آزاد شد.

او پس از انقلاب، مسئول واحد روابط عمومی و عضو شورای عالی فرماندهی سپاه بود و مسئولیت نهضت‌های آزادی‌بخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت و تا انحلال این واحد به فعالیت در این سمت ادامه داد.

مهدی هاشمی در نهایت به اتهام قتل سیدابوالحسن شمس‌آبادی و چند نفر دیگر، توسط علی رازینی در دادگاه ویژه روحانیت مجددا محاکمه و در مهر ۱۳۶۶ اعدام شد. در ماجرای سفر مک فارلین هم مهدی هاشمی متهم شده بود که قصد بهره‌برداری سیاسی از این ماجرا را داشته و برای اولین‌بار ۱۲ آبان ۱۳۶۵ این ماجرا را در روزنامه لبنانی «الشراع» فاش کرده است.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین