کد خبر: ۶۰۷۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
در دیدار با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران مطرح شد؛

تاکید وزیر خارجه ژاپن بر اهمیت حفظ امنیت در تنگه هرمز

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن بر حفظ امنیت تنگه هرمز تاکید کرد و گفت: دو کشور ایران و ژاپن برای کاهش تنش در منطقه و حفظ صلح باید با یکدیگر همکاری کنند.
تاکید وزیر خارجه ژاپن بر اهمیت حفظ امنیت در تنگه هرمز
آفتاب‌‌نیوز :

در این دیدار اسدالله عباسی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران با تبریک آغاز دوره جدید در ژاپن و آرزوی سلامتی و موفقیت برای دولت و مردم ژاپن، گفت: امسال مصادف با نودمین سالگرد روابط رسمی دو کشور می باشد و طی این مدت روند توسعه همکاریهای دو کشور به خوبی پیش رفته است و این سفر هم در همین چارچوب صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر و وزیر امورخارجه ژاپن به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران این سفر را موفق و مثبت ارزیابی می کند و از ادامه تلاش توکیو برای کمک به حفظ صلح و ثبات منطقه استقبال می کند.

تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن نیز ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی اظهار داشت: هر چند ما امسال نودمین سال روابط را داریم ولی روابط مردمی و فرهنگی ژاپن و ایران قدمتی بیش از هزار سال دارد.

وزیر خارجه ژاپن همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به تهران گفت: در دیدار با رهبری و رئیس جمهور ایران شنیدم که ایران دنبال توسعه تسلیحات هسته ای نیست.

وی با حمایت مجدد از برجام، بر اهمیت حفظ امنیت تنگه هرمز تاکید کرده و گفت: دو کشور برای کاهش تنش در منطقه و حفظ صلح و ثبات باید با یکدیگر همکاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین