کد خبر: ۶۰۷۳۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
قاچاق عمده ارز توسط متهمان از ترکیه و توزیع بین صرافان و دلالان غیرمجاز

جزئیات دادگاه شبکه ارزی کاظمی و حاجی‌پور؛ قاچاق میلیاردها دلار و یورو

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۸ متهم دایر بر اخلال در نظام ارزی و پولی کشور در شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

جلسه اول رسیدگی به اتهامات هشت متهم دایر بر اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی موحد گفت: امروز ۵ شهریور ۹۸ شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران، دادگاه جهت رسیدگی به اتهام ایوب استاد کریمی و مرتبطان وی به صورت علنی و با حضور نماینده دادستان متهمان و وکلا تشکیل شد.

قاچاق عمده ارز توسط متهمان از ترکیه و توزیع بین صرافان و دلالان غیرمجاز / انتقال پالت‌های دلار و یورو از ترکیه به ایران/ نماینده دادستان: یکی از متهمین عامل رضا ضراب بوده است

وی ضمن اعلام رسمیت جلسه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را ارائه کند.

گفتنی است نماینده دادستان به ذکر کیفرخواست پرداخت و گفت: سابقا در پرونده در مورد متهمان عبدالرضا کاظمی و حسین حاجی‌پور کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال و حکم قطعی صادر شد.

وی در ادامه اسامی و اتهامات متهمان را شرح داد و افزود: نفر اول ایوب استاد کریمی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان.

باقری ادامه داد: نفر دوم، ولی حاجی‌پور متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۲۸ میلیون یورو و همچنین نفر سوم راژان حاجی‌پور فرزند حسین متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۱۲۶ میلیون یورو.

نماینده دادستان تاکید کرد: همچنین امیر موسایی فرزند طاهر متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۲۵ میلیون یورو و نفر پنجم نوروز سکان فرزند علی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۲۵ میلیون یورو.

وی ادامه داد: نفر ششم داریوش شجاع‌فر فرزند علی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۲۱ میلیون یورو. همچنین نفر هفتم وحید فراهانی متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۹ میلیون یورو است که متهم ششم و هفتم متواری هستند.

نماینده دادستان گفت: مهدی اشرفی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۹۵ هزار دلار است.

در ادامه نماینده دادستان ادامه داد: بررسی‌های انجام شده و گزارشات ارسالی از مراجع ذیربط و اظهارات عبدالرضا کاظمیانی و دیگر متهمین و اسناد به دست آمده از فعالیت متهمین در فضای مجازی و تحقیقات صورت گرفته از این افراد، نشان دهنده این است که متهمین همگی از اهالی منطقه باکوی آذربایجان غربی بوده و نسبت فامیلی داشته‌اند.

وی گفت: این افراد با حمایت حسین حاجی پور که در خارج بود، اقدام به قاچاق عمده ارز بین کشور ترکیه و استان آذربایجان می‌کردند که نتایج آن این می‌شود که ۲۵۰ هزار یورو از ترکیه وارد کشور شده است. بعد از آن محل رفت و آمد حسین حاجی پور شناسایی شد و پالت‌های خالی دلار کشف شد نشان می‌داد مقدار بیشتری دلار وارد شده و در بین متهمین توزیع گردیده است.

نماینده دادستان افزود: متهمین از جلمه عبدالرضا کاظمیانی اعتراف کرده‌اند که حسین حاجی پور و عوامل او به کار قاچاق سازمان یافته ارز مشغول بوده‌اند و ارز‌ها را به عبدالرضا کاظمیانی تحویل می‌دادند و سپس بین دلالان و صرافان غیر مجاز این ارز‌ها توسط متهم کاظمیانی توزیع می‌شد.

وی بیان کرد: متهم حسین حاجی پور و عوامل او پالت‌های یورو و دلار را از ترکیه تحویل و وارد کشور می‌کردند و به صرافی‌ها و دلال‌های غیر مجاز می‌دادند و کاظمیانی در مقابل دلار‌هایی که می‌گرفته، افراد را به شخصی به نام ایوب استاد کریمی معروف به آتاکان معرفی و شبکه حسین حاجی‌پور معادل ارز را از ایوب استاد کریمی دریافت می‌کردند.

نماینده دادستان اظهار کرد: شبکه قاچاق حسین حاجی‌پور سرمایه خود را به صورت دلار و یورو در خارج از کشور حفظ می‌کرد و سود قابل توجهی برای خود به دست می‌آورد که باعث شد این روند از سوی این شبکه روز به روز افزایش یابد و موجب رونق قاچاق ارز در سبزه میدان و بازار‌های تهران شود.

وی با اشاره به متهم راژان حاجی‌پور گفت: وی یکی از عوامل قاچاق ارز است که در دفتر تهران مستقر بوده و اقدام به جا به جایی دلار و یورو می‌کرده است و بعد از لو رفتن سایر متهمین متواری می‌شود.

نماینده دادستان ادامه داد: پس از شناسایی شبکه فساد حسین حاجی پور در ماکو، راژان حاجی پور از کشور متواری می‌شود و چند ماهی در ترکیه اقامت و سپس به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود و پس از اینکه پرونده حسین حاجی پور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و حکم او صادر می‌شود متهمین به خیال اینکه پرونده بسته شده است مجددا به محل فعالیت خود مراجعه می‌کنند و پلیس آگاهی آن‌ها را شناسایی می‌کند.

وی افزود: اعضای این شبکه با پرداخت رشوه قصد فرار داشتند که با هوشیاری پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر می‌شوند.

نماینده دادستان به متهم ایوب استاد کریمی معروف به آتاکان اشاره کرد و گفت: وی اهل تبریز است در سال‌های ۹۱ و ۹۲ توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر می‌شود و پرونده او در آذربایجان شرقی تشکیل می‌گردد.

وی اظهار کرد: متهم استاد کریمی یکی از عوامل رضا ضراب بود که در جریان پالت‌های دلار و یورو فعالیت داشت. او از افراد خود در ایران مثل عبدالرضا کاظمیانی استفاده می‌کرد.

نماینده دادستان بیان کرد: این شبکه قاچاق بین المللی از فضای اقتصادی و تحریم‌ها استفاده و نفوذ کرده بودند و منابع ارزی را با تعرفه دولتی در اختیار خود می‌گرفتند و با ایجاد شرکت‌های کاغذی در خارج به عنوان شرکت‌های وارد کننده کالا‌های اساسی به ایران و همچنین ایجاد شرکت ساختگی در ایران اقدام به ثبت سفارش کالا‌های اساسی برای واردات به کشور می‌کردند. به عبارتی هم فروشنده و هم خریدار کالا‌های خارجی یک نفر بود و آن‌ها از منابع ارزی کشور در این راه استفاده می‌کردند.

وی افزود: یکی از عوامل این شبکه فساد ارزی ایوب استاد کریمی معروف به آتاکان است که در ترکیه مستقر است و با استفاده از عوامل خود مثل عبدالرضا کاظمیانی اقدام به فروش ارز‌های دولتی می‌کرد.

نماینده دادستان با اشاره به متهم وحید فراهانی عنوان کرد: او از قاچاقچیان حرفه‌ای بازار ارز است و مراودات مالی سنگین با متهمین از جمله عبدالرضا کاظمیانی داشته است و در دلار‌های مکشوفه ۲۳۰ هزار یورو و ۵۰ هزار دلار از متهم کاظمیانی متعلق به متهم فراهانی بوده است.

وی گفت: متهم فراهانی مدعی شده است دلار‌ها متعلق به وزارت اطلاعات بوده و با حمایت این نهاد ارز‌ها را جابجا میکرده است.

نماینده دادستان در ادامه گفت: متهم عبدالرضا کاظمیانی به نقل از وحید فراهانی مدعی شده وی به خانواده کاظمیانی گفته به علت نفوذی که در بین مدیران دارد، می‌تواند او را آزاد کند.

در این لحظه قاضی موحد ضمن تذکر گفت: ادعای متهم فراهانی در این باره اثبات نشده و صحیح نبود.

قاضی پرسید: آیا وکیل او در دادگاه است؟

وکیل او خود را معرفی کرد.

قاضی موحد خطاب به نماینده دادستان گفت: ادامه بدهید.

وی ادامه داد: متهم، ولی حاجی پور برادر حسین حاجی پور است که بر اساس اقاریر متهمین، ولی حاجی پور به صورت هفتگی دلار و یورو را برای متهم کاظمیانی می‌آورده است و پس از دستگیری شبکه عبدالرضا کاظمیانی میزان ارز قاچاق شده از سال ۹۶ تا ۹۷، ۲۸ میلیون یورو تعیین و کیفرخواست صادر و حکم تعیین می‌شود.

نماینده دادستان افزود: متهم، ولی حاجی پور در اظهارات خود منکر آشنایی با عبدالرضا کاظمیانی و حسین حاجی پور شده است در تحقیقات از شبکه عبدالرضا کاظمیانی تعدادی از متهمین اظهار می‌دارند متهم، ولی حاجی پور در سال ۹۷ هفته‌ای ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار به متهم کاظمیانی می‌داده است.

وی در ادامه درباره متهم نوروز سکان دستگیری فرزند علی گفت: ایشان از بستگان آقای حسین حاجی‌پور هستند که با آقای عبدالرضا کاظمیانی همکاری داشته‌اند و پس از کشف و انهدام قاچاق ارز مشخص شد این متهم از ابتدای سال ۹۶ تا سال ۹۷ در حدود ۲۵ میلیون یورو با کاظمیانی مبادله ارزی داشته است.

وی یادآور شد: متهم سکان دستگیری همراه با دیگر متهمان متواری شد که در نهایت شناسایی و دستگیر شد. از سوی دیگر متهم مدعی می‌شود که میزان مبادلات ارزی وی با عبدالرضا کاظمیانی دو میلیون یورو به صورت حواله‌ای بوده است.

نماینده دادستان ادامه داد: رضا حیدریان اظهار داشته که میزان مبادلات ارزی این متهم با کاظمیانی ۴ میلیون یورو در سال ۹۶ و ۴ و نیم میلیون یورو در سال ۹۷ بوده است.

باقری در ادامه درباره اتهامات متهم داریوش شجاع‌فر گفت: وی از بستگان حسین حاجی‌پور است و زمانی که مبلغ ۳۰ هزار دلار از متهم کاظمیانی کشف می‌شود اعلام شده که این ارز برای آقای داریوش شجاع‌فر بوده است.

وی افزود: داریوش شجاع‌فر مقیم شهرستان ماکو بوده و برای آقای کاظمیانی ارز وارد می‌کرده و ۲۱ میلیون یورو با آقای کاظمیانی مبادلات ارزی انجام داده است.

نماینده دادستان در پایان اظهارات خود گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته در پرونده و استناد به قانون اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور درخواست محاکمه متهمان می‌شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه قاضی از متهم راژان حاجی‌پور خواست در جایگاه قرار گیرد و ضمن تفهیم اتهام به وی از او خواست دفاعیات خود را انجام دهد.

متهم در دفاع از خود افزود: بنده محصل هستم و این اتهامات را قبول ندارم ابتدا پدرم را دستگیر کردند و بعد از چند ماه عموی بنده آقای حسن حاجی‌پور به من گفت که به دنبال من هم هستند که به همراه عمویم به آگاهی رفتم تا علت را جویا شوم، اما به من دست‌بند زدند و من را دستگیر کردند.

قاضی در ادامه از متهم پرسید: در زمان دستگیری آقای کاظمیانی، ۲۵۰ هزار یورو از شما کشف شد درباره این موضوع چه توضیحی دارید؟

متهم پاسخ داد: این اتهام را قبول ندارم من در حال درس خواندن هستم و از این موضوعات اطلاعی ندارم.

قاضی به وی گفت: درس خواندن شما منافاتی با کار مجرمانه شما ندارد.

در ادامه قاضی از متهم پرسید: چرا بعد از آنکه آقای کاظمیانی دستگیر شد شما فرار کردید.

متهم پاسخ داد: بنده فرار نکردم و فقط برای تفریح به مدت یک ماه به همراه خانواده‌ام به استانبول رفتم.

قاضی از متهم پرسید: آیا شما مشغول به کار هستید که متهم پاسخ داد خیر.

قاضی گفت: اما در محل کار شما ارز‌های خارجی به دست آمده است.

متهم پاسخ داد: از این موضوع خبر ندارم.

قاضی از متهم پرسید: شما سکه خرید و فروش می‌کردید که متهم پاسخ داد خیر. اما قاضی دوباره از وی سوال کرد شما به چه کسی ۱۵ عدد سکه دادید؟

متهم در پاسخ به اظهارات قاضی گفت: از هیچ چیز اطلاع ندارم.

گفتنی است قاضی از متهم پرسید: شما یک دستگاه پز در اختیار داشتید که در حین دستگیری مادرتان آن را به حیاط همسایه پرت کرد چرا؟

متهم گفت: نمی‌دانم چه بگویم، چون از چیزی خبر ندارم.

قاضی بعد از اظهارات متهم به وی گفت: با توجه به محتویات پرونده اتهام معاونت وی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور تصحیح و تقلیل پیدا می‌کند در همین زمینه شما و وکیل‌تان در جلسه بعد آماده دفاع باشید.

در ادامه قاضی از امیر موسایی خواست در در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست توضیحات خود را ارائه دهد.

متهم در دفاع از خود گفت: بنده در شهرستان بازرگان صرافی دارم و قبل از آن در بازار آزاد به کار صادرات چای مشغول بودم بنده اصلا در کار قاچاق ارز نبودم و اتهام وارده را قبول ندارم.

وی با بیان اینکه خرید و فروش ارز را انجام می‌دادم گفت: این کار را با سودهای 5 الی 10 تومانی به مشتری در خارج از کشور می‌فروختم و با توجه به اینکه آقای کاظمیانی صراف معتبری بودند این کار را با همکاری وی انجام می‌دادم.

قاضی از متهم خواست که به صورت جزئی‌تر به دفاع از خود بپردازد که متهم گفت: من 5 الی 6 ماه بیشتر با آقای کاظمیانی همکاری نداشتم تنها حدود 4 میلیون حواله خریداری کردم.

قاضی به وی گفت: از کاری که انجام می‌دادید چقدر سود بردید؟

متهم پاسخ داد: چیزی حدود 20 الی 25 میلیون تومان در مدت 5 الی 6 ماه سود بردم.

قاضی به وی کنایه‌ای زد و گفت: به نظر می‌رسد بیشتر این رقم هزینه کرایه ماشین شما از تهران تا شهرستان بازرگان باشد زیرا اصلا رقم معقولی نیست.

در ادامه قاضی به متهم گفت: قبول دارید این کار شما مطابق با مقررات نبوده است؟ چگونه می‌خواهید آن را جبران کنید؟

متهم پاسخ داد: من حاضرم در حضور دادگاه توبه کنم که دیگر کار خلاف قانونی انجام ندهم.

در ادامه قاضی از وکیل متهم موسایی خواست به دفاعیات خود بپردازد.

وکیل متهم گفت: آنچه که موکل بنده متهم به مبادلات ارزی حدود 25 میلیون یورو است را در اوراق پرونده و نوشته‌های متهم ندیدم اگر نماینده دادستان ادله‌ای دارد آن را بیان کند.

قاضی بعد از این صحبت وکیل به وی گفت: در صفحات پرونده این موضوع وجود دارد که وکیل پاسخ داد اینها اقاریر و تک‌نویسی متهمان است که قاضی گفت به هر حال یکی از دلایل مهم، اقرار است.

وکیل متهم بعد از صحبت قاضی افزود: اقرار موکل من در هیچ یک از صفحات پرونده به میزان 25 میلیون یورو نیست.

وی ادامه داد: موکل من اعلام کرده تنها به دلیل جا به جایی حواله و نه به عنوان قاچاق 4 میلیون مبادلات ارزی انجام داده است.

..........

وکیل متهم امیر موسایی گفت: انتصاب این مبلغ در کیفرخواست به موکل من غیرعادلانه است از دادگاه تقاضا دارم در این باره کارشناس رسمی دادگستری نظر خود را بدهد تا ما بتوانیم از وی دفاع کنیم.

قاضی گفت: موکل شما صراحتا اقرار می‌کند نمی‌توانسته در سامانه ثبت کند در حالی که صرافی‌ها موظف هستند اقدامات خود را در سامانه ثبت کنند، اما موکل شما با علم به این موضوع ثبت نمی‌کرده که سوء نیت او محرز است. شما نمی‌توانید بگویید ثبت کردن یا نکردن ارتباطی ندارد وقتی که او با علم به این مسئله ثبت نمی‌کند سوء نیت او بوده و اتهامات بعدی متاثر از این موضوع است.

قاضی در این هنگام خطاب به، ولی حاجی‌پور گفت: خود را معرفی کنید.

متهم حاجی‌پور گفت: من ۴۸ ساله هستم و کارمند سابقه کیفری دارم آن هم به دلیل اینکه در سال ۷۹ اتباع بیگانه را مسافرکشی می‌کردم.

قاضی پرسید: چقدر جریمه شدید بابت آن موضوع.

متهم پاسخ داد: ۳۰۰ هزار تومان جریمه شدم.

قاضی گفت: تحصیلات شما چقدر است.

متهم گفت: سه کلاس.

قاضی پرسید: در شرکت چه کار می‌کردید.

متهم مدعی شد: با راننده‌ها هماهنگ می‌کردم.

قاضی ضمن تفهیم اتهام گفت: دفاع خود را بفرمایید.

متهم مدعی شد: من راننده شرکت بودم و ارزی که در ترکیه می‌گرفتم به آقای کاظمیان پرداخت می‌کردم.

قاضی پرسید: چند متهم گفتند که شما به صورت هفتگی بسته‌های دلار می‌آوردید آیا به صرافی شهراد می‌بردید؟

متهم پاسخ داد: این را نمی‌دانم، اما به صرافی شهراد نرفتم.

قاضی پرسید: آیا صرافی دارید؟

متهم گفت: ندارم.

قاضی گفت: جابجایی ارز باید طبق مقررات باشد.

متهم گفت: من واسطه بودم.

قاضی پرسید: تبدیل پول به پول، همان کار صراف است در حالی که شما مجاز نبودید چه مدت با متهم کاظمیانی کار کردید؟

متهم حاجی‌پور مدعی شد: مدت آن را به یاد ندارم. پول برای من نبود من به صرافی‌ها دادم.

قاضی پرسید: چقدر حقوق می‌گرفتی؟

متهم گفت: یک و ۸۰۰ به طور کلی.

قاضی پرسید: آیا برای این واسطه‌گری هم حقوق می‌گرفتی؟

متهم پاسخ داد: من همین قدر می‌گرفتم و فقط آقای کاظمیانی را می‌شناختم.

قاضی موحد پرسید: با متهم کاظمیانی چه مدت همکاری کردید؟

این متهم مدعی شد: نزدیک ده سال.

قاضی گفت: شما اقرار داشته‌اید که ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار پرداخت کرده‌اید و آقای حیدریان همین حد مطالب شما را تایید کرده است. شما می‌گویید به طور کلی بوده، ولی آقای حیدریان می‌گوید هفته‌ای بوده است و اظهارات شما با اعترافات آقای حیدریان مطابقت دارد و گزارش سازمان اطلاعات سپاه تایید می‌کند شما این مبلغ خرید و فروش کردید.

این متهم ادعا کرد: من فقط راننده بودم و برای هر ۳۰ هزار یا ۵۰ هزار دلار که به صرافی می‌دادم ۵۰ هزار تومان کمیسیون می‌گرفتم آن هم از راننده نه از آقای کاظمیانی.

قاضی گفت: پس شما علاوه بر حقوق در هر بار ۵۰ هزار تومان می‌گرفتی چند بار این کار را انجام دادی؟

متهم مدعی شد: شاید ۱۰ بار.

قاضی موحد گفت: بیش از ۱۰ بار بوده است این کار شما که پول را خرید و فروش می‌کردید ناصحیح است. رضا حیدریان حسابدار صرافی شهراد است و او می‌گوید بیشترین ارزی که می‌گرفته از شما بوده است. او را اولین بار کجا دیده‌اید؟

این متهم ادعا کرد: اولین بار او را در آگاهی دیدم. من نمی‌دانم او چه دشمنی با من دارد.

در این هنگام قاضی موحد از وکیل متهم، ولی حاجی‌پور خواست در جایگاه حاضر شود و دفاعیات خود را مطرح کند.

وکیل این متهم گفت: اتهام موکل تسخیری من مشارکت در نظام ارزی و پولی کشور است او در شرکت برادرش کار می‌کرد و پیگیری راننده‌هایی بود که بار می‌آوردند.

وکیل این متهم ادامه داد: او جایگاهی در شرکت نداشت بی‌سواد بود و سوءنیت نداشته است بنابراین تقاضا دارم با رفعت اسلامی احکامی منطبق بر واقعیت پرونده صادر شود و لایحه دفاعی‌ام طی دو روز آینده به دادگاه ارائه خواهم کرد.

قاضی موحد خطاب به متهم نوروز سکان دستگیری گفت: خود را معرفی کنید.

متهم دستگیری گفت: اهل ماکو هستم صرافی دارم از سال ۹۰ و تحصیلاتم دیپلمه است سابقه کیفری ندارم.

قاضی ضمن تفهیم اتهام به متهم سکان دستگیری گفت: چه دفاعی دارید؟

متهم دستگیری گفت: من در منطقه محروم زندگی می‌کنم اگر صرافی نداشتم باید کول‌بری می‌کردم از سال ۹۰ که در مرز بازرگان صرافی داشتم چند مشتری داشتم و در سیستم بانک مرکزی همه فعالیتم ثبت شده است.

قاضی پرسید: این معاملات را در سامانه ثنا ثبت می‌کردید؟

متهم مدعی شد: به خاطر اینکه آقای کاظمیانی صرافی معتبر بود از او می‌خریدم و آقای کاظمیانی وارد سامانه می‌کرد.

قاضی پرسید: چرا خودتان ثبت نمی‌کردید؟

متهم پاسخ داد: من کارگزار رسمی نبودم.

قاضی گفت: این موضوع مسئولیت شما را مرتفع نمی‌کند شما وظیفه داشتید رد و بدل کردن هر نوع ارز خودتان ثبت کنید.

متهم گفت: من کارگزار نداشتم.

قاضی گفت: کار شما غیرقانونی است اگر کارگزار نداشتید چرا فعالیت می‌کردید؟ شما بیش از ۱۳ میلیارد ریال از حساب متهم کاظمیانی برداشت کرده‌اید دلیل آن چیست؟

متهم ادعا کرد: من همیشه به او پول می‌دادم، ولی یک بار برای خانه فروخته بودم پول دستی به من داد که یادم نیست چقدر است.

در ادامه قاضی موحد ختم جلسه امروز را اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
1
1
خدا را شکر کابینه 1404 دولت هم مشخص شد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
3
سلام ،انانی که گرفته می شوند آنانی هستند که که ازروشهای شناخته شده جهت اختلاس وسرقت بیت المال استفاده می کنند خیلی از این سوء استفاده کنندگان از روشهایی برای دخل وتصرف بیت المال استفاده می کنند که شناخته شده نیست وبنابراین گیر هم نمی افتند.بنظر بنده باید ثروتهای مسئولین وخانواده ها ودوستان نزدیک آنها را بررسی کرد وقانون ازکجا آورده ای را اجرا کردهرچند که اکثراین سارقان حرفه ای بیت المال ثروتهای خود را به خارج از کشور منتقل کرده اند وپولهای نقد آنها درحسابهای بانکهای خارجی است که اطلاعات حساب آنها محرمانه است ودر این بانکها پولشویی می کنند.یا در خارج بنام خود ویا اطرافیان خود املاک خریده ند.یک روش پنهان کاری دانه درشتها خرید املاک بنام افراد ثالث ویا باز کردن حساب در داخل وخارج بنام افراد ثالث است که قابل شناسایی نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین