کد خبر: ۶۰۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۳
پینترست، غولی تصویری که ایرانی‌ها را هنوز جذب نکرده است

پینترست چیست و چطور می‌توانیم از استفاده کنیم؟

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی شکل گرفته است.
پینترست چیست و چطور می‌توانیم از استفاده کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از اتفاقات عجیب در فرآیند استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی این است که پینترست علی رغم قدرت و امکانات فوق‌العاده خود، هنوز در کشور ما به اندازه اینستاگرام مورد توجه قرار نگرفته است. اما بد نیست بدانیم که این شبکه اجتماعی در حال حاضر با بیش 200 میلیون کاربر فعال در ماه ، از پلتفرم‌های بسیار قدرتمند و معتبر در جمع شبکه‌های اجتماعی بزرگ دنیا محسوب شده و برای انواع کاربران با سلیقه‌ها و زمینه‌های کاری گوناگون حرفی برای گفتن دارد.

با پینترست آشنا شوید

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی شکل گرفته است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه‌ای از تخته‌ها (Board) با موضوعات گوناگون است که تصاویر، مطالب و لینک‌های فراوانی روی این بوردها چسبانده (Pin) شده‌اند. در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.

پینترست پر است از ایده‌ها و راه‌حل‌های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می‌گردید. اگر خیاط هستید و می‌خواهید آخرین روش‌های دوخت یقه یاد بگیرید، اگر نمی‌دانید برای شام امشب چه بپزید، اگر می‌خواهید با جاذبه‌های توریستی شهری آشنا شوید یا حتی قصد کاهش وزن دارید و می‌خواهید چند حرکت جدید برای آب کردن چربی‌های شکم پیدا کنید، حتما در پینترست ایده‌های فراوانی پیدا خواهید کرد. البته که این بستر جایی است پربیننده برای بیشتر و بهتر دیده شدن کارها و ایده‌های ناب شما!

ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم (شبیه به صفحه نتایج موتورهای جستجو)، مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را جلوی خود خواهید دید که هر یک شما را به یک مطلب یا اینفوگرافیک مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند. اگر به دنبال نتایج دقیق‌تری می‌گردید، می‌توانید از دسته‌بندی‌های پیشنهادی پینترست استفاده کرده یا کاربران دیگری را که سلیقه‌شان به شما نزدیک است را دنبال (Follow) کنید.

چطور می‌توانم از پینترست استفاده کنیم؟

برای استفاده از پینترست شما دو راه دارید: هم می‌توانید با استفاده از نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی وارد آن شوید و هم می‌توانید با دانلود پینترست و نصب پینترست از این سایت استفاده کنید. سایت پینترست به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر رنگارنگ و الهام‌بخش بسیاری را ببینید و اگر همچین تصاویری دارید، با دیگران به اشتراک بگذارید و به اصطلاح خود پینترستی‌ها پینPin کنید. می‌توانید در سایت Pinterest آلبوم بسازید و عکس‌های مورد علاقتان را یکجا جمع کنید. با دانلود پینترست می‌توانید با آدم‌های دیگر در سراسر دنیا در ارتباط باشید.

حفاظت از اطلاعات در پینترست

پینترست نیز همانند بسیاری شبکه‌های اجتماعی دیگر، از قابلیت تایید دو مرحله‌ای یا Two-Factor Verification بهره‌مند است. کافی است در قسمت تنظیمات روی کلمه Security کلیک کرده و دکمه مربوط به تایید دومرحله‌ای را فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه‌، در هر بار لاگین، باید کدی را که پینترست به تلفن همراه شما اس ام اس می‌کند را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

پیدا کردن موضوعات جدید در پینترست

در قسمت Explore، می‌توانید آزادانه در پینترست به گشت و گذار بپردازید. پینترست می‌تواند موضوعات در حال ترند شدن یا پین‌هایی که ممکن است دوست داشته باشید را به شما نمایش دهد. با کلیک روی هر پین، دهها یا صدها پین دیگر به شما پیشنهاد شده و می‌توانید با کلیک روی هرکدام، در این اقیانوس ایده‌ها غوطه ور شده و تا هر زمان که دوست داشته باشید محتوای جدید ببینید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین