کد خبر: ۶۰۷۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

رئیس جمهور برزیل کمک گروه ۷ را می‌پذیرد

فرانس ۲۴ گزارش داد که ژائر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل به عنوان عذرخواهی تلویحی از مکرون، کمک گروه ۷ برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌های آمازون را می پذیرد.
رئیس جمهور برزیل کمک گروه ۷ را می‌پذیرد
آفتاب‌‌نیوز :

فرانس ۲۴ روز چهارشنبه گزارش داد: بولسونارو رئیس جمهوری برزیل پیشتر با کمک گروه ۷ برای مهار آتش سوزی آمازون مخالفت و آن را مداخله گرانه دانسته بود.

«اونیکس لورنزونی» رئیس دفتر ریاست جمهوری برزیل پیشتر در مخالفت با کمک رهبران گروه ۷، گفته بود: رئیس جمهوری فرانسه بهتر است به جای اعطای کمک به برزیل به وضع کشور خود بپردازد.

وی افزوده بود: ما از طرح رهبران گروه ۷ تشکر می کنیم اما شاید بهتر باشد این کمک مالی خرج جنگل های اروپا شود.

لورنزونی خطاب به رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: امانوئل مکرون حتی نمی تواند از آتش سوزی قابل پیش بینی در کلیسایی که میراث جهانی است، جلوگیری کند.

ژائر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، مواضع رئیس دفتر خود در مخالفت با طرح گروه ۷ را تأیید کرد.

رابطه دو رئیس جمهوری پیشتر با سخنانی درباره آتش سوزی آمازون تا حدودی تیره شده بود.

رئیس جمهوری راستگرای برزیل گفت: مکرون با بیان اینکه موضوع آتش سوزی در جنگل های آمازون باید در صدر دستور کار گروه ۷ قرار بگیرد، «ذهنیت استعماری» خود را آشکار کرده است.

به گزارش یورونیوز، بولسونارو همچنین روز یکشنبه در زیر یک مطلب فیس‌بوکی که ظاهر همسر سی و هفت ساله‌اش را با برژیت، همسر شصت و شش ساله ماکرون مقایسه کرده بود، نوشت: «این مرد را تحقیر نکنید. مُردم از خنده.»

مکرون در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه، با اشاره به رئیس جمهوری برزیل، گفت: «او سخنان بسیار بی‌ادبانه‌ای درباره همسرم بیان کرد.»

بر اساس تصاویر ماهواره ای، در سال جاری بیش از ۴۱ هزار مورد آتش سوزی در منطقه آمازون ثبت شده که بیش از نیمی از این موارد، تنها در ماه جاری روی داده است.

کارشناسان امر، کشاورزان یا مزرعه داران را مقصر اصلی آتش سوزی ها در آمازون دانسته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین