کد خبر: ۶۰۷۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیهای اقتصادی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، بالا رفت.
قیمت طلا بالا رفت
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۵۴۲ دلار و شش سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد اما نزدیک رکورد ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت که روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۵۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دولت ترامپ روز چهارشنبه پنج درصد تعرفه بیشتر روی واردات ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را رسمی و تاریخ اجرای آن را اول سپتامبر و ۱۵ دسامبر تعیین کرد. اگرچه رییس جمهور آمریکا در روزهای اخیر لحن تهاجمی نسبت به چین را ملایم‌تر کرده اما از افزایش تعرفه های برنامه ریزی شده روی واردات چین عقب نشینی نکرده است. هنوز معلوم نیست مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی مذاکراتشان را ازسرخواهند گرفت یا خیر.

عامل دیگری که به ابهامات اضافه کرده است، تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور به مدت بیش از یک ماه پیش از بریگزیت است.

بازده اوراق خزانه ۳۰ ساله آمریکا و بازده اوراق ۱۰ ساله آلمان روز چهارشنبه به رکورد پایینی سقوط کرد که منعکس کننده اعتماد جهانی ضعیف به دورنمای اقتصادی است.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا ماه آینده نرخهای بهره را کاهش دهند و بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که بانک مرکزی ژاپن نیز به این موج خواهد پیوست.

طلا در شرایطی که نرخهای بهره پایین می رود و هزینه نگهداری این فلز کمتر می شود، افزایش قیمت پیدا می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای روی کاهش ۲۵ واحدی نرخهای بهره آمریکا در ماه آینده و کاهش ۱۰۰ واحدی آنها تا پایان امسال حساب باز کرده اند.

شاخص دلار آمریکا پس از رشد ۰.۲ درصدی در معاملات روز گذشته، در برابر سبدی از ارزهای رقیب تغییر چندانی نداشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۸ دلار و ۳۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۰ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۴۷۳ دلار و ۵۶ سنت معامله شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین