کد خبر: ۶۰۷۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

تقابل‌ها بر سر زیست شبانه

پس از تجمع جمعیتی اندک در برابر شورای شهر تهران برای مخالفت با طرح موسوم به «زیست شبانه»، کاربران موافق و مخالف این طرح در شبکه اجتماعی توئیتر با یکدیگر مجادله کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

در نخستین واکنش «حجت نظری» عضو شورای شهر تهران، توئیت کرد: «با تشکر از نیروی انتظامی که امروز با تجمع مخالفان زیست شبانه مقابل شورای شهر تهران با سعه ‌صدر برخورد کرد، از عزیزانی که در این تجمع حضور داشتند، دعوت می‌کنم در دیداری مشترک، دلایل‌شان برای مخالفت با خواست اکثریت شهروندان تهرانی را شرح دهند و در این مورد با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.»

مخالفان اما با توئیت‌هایی مدعی شدند که این طرح باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. کاربری نوشت: «اگر بگویم زیست شبانه مصوب شورای شهر در واقع سرپوشی بر ناهنجارهای اجتماعی چون دختران خیابانی و تکدی گری است، اشتباه نیست.»

کاربر دیگری هم ضمن ادعای تاثیر این طرح بر بنیان خانواده‌ها، توئیت کرد: «در کشورهای غربی خانواده بی‌مفهوم است. اما در کشور ما خانواده مهم ترین رکن است. پس چگونه می توانند این کشور الگوی مناسبی برای ایران باشند.»

در مقابل، موافقان گفتند که استانداردهای دوگانه‌ای وجود دارد که باعث شده است تا مخالفان این طرح با وجود تعداد اندک، فرصت تجمع علیه این طرح را بدست آورند. کاربری نوشت: «امروز کمتر از ۳۰ نفر با تجمع مقابل شورای شهر تهران با زیست شبانه مخالفت کردند، ماموران پلیس هم رفتار خیلی خوبی آ آنان داشتند و مدتی بعد هم تجمع در آرامش کامل تمام شد، به‌ نظرم خوب است حالا که مخالفان تجمع کردند، موافقان زیست‌شبانه هم امکان چنین تجمع مسالمت‌آمیزی را داشته باشند.»

در توئیت دیگری نیز می‌خوانیم: «این عده رفتند جلوی شورای شهر تا به زیست شبانه اعتراض کنند؛ کاش کسی به آنان می‌گفت این زیست شبانه با آن زیست شبانه‌ای که آنان فکر می‌کنند تفاوت دارد.»

کاربران دیگری نیز وجود زیست شبانه در شهرهای همچون مشهد، قم و اهواز را با زیست شبانه احتمالی در تهران مقایسه کردند. در توئیتی می‌خوانیم: «در مشهد ما سالیان زیادی است که زیست شبانه را تجربه می‌کنیم؛ بافت مرکزی مشهد همواره بیدار است و شما هر وقت از شبانه روز که اراده کنی می‌توانی به این بافت زنده سر بزنی و از امکانات فعال شهری استفاده کنی. اگر توفیق زیارت داشته باشی هم که چه بهتر.»

برخی کاربران نیز به مواردی همچون بسته بودن مغازه‌ها در شب‌های شهر تهران اشاره کردند و آن را باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان دانستند و معتقد بودند که اجرای چنین طرحی به پایان این مشکلات کمک خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین