کد خبر: ۶۰۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

دیدار وزیر دفاع آمریکا و برادر بن سلمان در واشنگتن

معاون وزیر دفاع عربستان و برادر ولیعهد این کشور با وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار وزیر دفاع آمریکا و برادر بن سلمان در واشنگتن
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع و برادر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که در حال حاضر به آمریکا سفر کرده است با مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور در واشنگتن دیدار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و تحکیم روابط استراتژیک میان دو کشور رایزنی کردند.

اسپر و خالد بن سلمان در این دیدار که در مقر وزارت دفاع آمریکا برگزار شد راه‌های تحکیم روابط دوجانبه میان ریاض و واشنگتن به ویژه از نظر نظامی، تقویت توان‌های دفاعی و گسترش شراکت میان آنها بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان بررسی کردند.

مقامات وزارت دفاع عربستان و آمریکا همچنین درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله، مبارزه با افراطگرایی، مقابله با اقدامات ایران در منطقه و تداوم تلاش‌های نیروهای ائتلاف متجاوز عربی در یمن بحث و گفت‌وگو کردند.

همچنین در این دیدار ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در واشنگتن، اعضای هیئت همراه خالد بن سلمان و مقامات بلندپایه وزارت دفاع آمریکا حضور داشتند.

خالد بن سلمان پنجشنبه نیز با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده بود. دو طرف در این دیدار بر این مساله تاکید کردند که گفت‌وگو تنها راه برای حل بحران یمن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین