کد خبر: ۶۰۷۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

آیت الله حسینی بوشهری: ملت ایران اجازه مذاکره با دشمن بدعهد را نمی‌دهد

امام جمعه قم گفت: ملت رشید ایران اجازه مذاکره با دشمن بی‌منطق و بی‌تعهد را نمی‌دهد تا مسئولان ما سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: حج امسال عزتمند و مناسب برگزار شد و مسلمین نیز از کشورهای مختلف اسلامی در برخورد با حجاج ایرانی می‌گفتند ما به اقتدار ایران اسلامی در برابر دشمنان اسلام مباهات می‌کنیم.

وی گفت: امروز در عرصه اقتصادی نیز باید تلاش مسئولان برای حل مشکلات معطوف باشد که امیدواریم در این جنگ همه جانبه اقتصادی دشمنان علیه کشور و از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کنیم که لازمه آن اولویت بندی اقدامات و پرهیز از حاشیه‌سازی است.

آیت الله حسینی بوشهری به جنگ در جبهه فرهنگی نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروز شاهدیم که در عرصه فرهنگ دشمن به دنبال قتل عام است که ضرورت دارد به دنبال تقویت و حراست از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی باشیم.

کرامت زن و حجاب در جامعه مراعات شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز موضوع حجاب از دغدغه‌های متدینین در جامعه است، گفت: انتظار داریم کرامت زن و حجاب در جامعه مراعات شود که در این راستا کارگزاران نیز می‌بایست در برپایی همایش‌ها به موضوع رعایت حجاب توجه کنند تا دشمن این‌گونه بیان نکند که ملت از آرمان‌ها و ارزش‌های خود عقب نشینی کرده است.

وی تأکید کرد: مبارزه با مفاسد اجتماعی تنها از عهده یک قوه بر نمی‌آید و همه قوا باید در کنار هم ظرفیت‌های خود را همپوشانی کرده و با دانه درشتان برخورد کنند و نباید دستگیری افراد مفسد و شاخص، توسط دستگاه قضا با مخالفت سایر قوا مواجه شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: سازوکارهای اداری در کشور باید اصلاح شود و در صورت بروز تخلفات دستگاه قضا باید با جدیت با آن برخورد کند و سایر قوا نیز باید از وی حمایت کنند.

وی بیان داشت: در مدت کوتاه فعالیت دوره جدید قوه قضائیه شاهد اقدامات مناسبی هستیم که این امر موجب دلگرمی مردم می‌شود.

دشمن جز فریب و نیرنگ هدف دیگری ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در بخش دیگری از خطبه‌هایش به موضوع طرح مجدد مذاکره با آمریکا اشاره کرد و افزود: مسئولان نباید دنبال تجربه تلخ گذشته در دو سال مذاکره با دشمن باشند چرا که دشمن جز فریب و نیرنگ هدف دیگری ندارد.

وی ادامه داد: کاهش تعهدات برجامی ایران باید ادامه یابد تا دشمن بفهمد ملت ایران در قبال بدعهدی‌ها کوتاه نمی‌آید و تنها با افراد متعهد و پایبند و منطقی مذاکره می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ملت رشید ایران اجازه مذاکره با دشمن بی‌منطق و بی تعهد را نمی‌دهد تا سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند.

حوادث کشمیر زخمی بر پیکر امت اسلام است

وی به وقایع کشمیر نیز اشاره کرد و گفت: کشمیر این روزها زخمی است بر پیکر امت اسلام، هر چند که ما با کشور هند رابطه خوبی داریم اما از آنان می‌خواهیم شرایط را برای حل مشکلات مردم کشمیر فراهم کنند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان از مردم ایران خواست تا در جشن عاطفه‌ها برای دستگیری از دانش آموزان و دانشجویان نیازمند شرکت کنند و به حجاج نیز توصیه کرد در ولیمه دادن‌ها مراعات کنند و اسراف نداشته باشند و بخشی از هزینه‌های ولیمه را به نیازمندان اهدا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
لطفا" از مردم نظر سنجی کنید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین