کد خبر: ۶۰۷۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

راب: باید برجام را به روال عادی برگردانیم

وزیر امور خارجه انگلیس پس از دیدار با مقامات آلمان و فرانسه از یک سو بر تشکیل ائتلاف دریایی علیه ایران و از سوی دیگر بر لزوم حفظ برجام تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه در شهر «هلسینکی»، پایتخت فنلاند با مقامات آلمانی و فرانسوی درباره تشکیل ائتلاف دریایی در تنگه هرمز و ضرورت حفظ برجام از سوی طرفین به گفت‌وگو پرداخت.

راب گفت: «امروز صبح در گفت‌وگویی سه‌جانبه [با آلمان و فرانسه] درمورد ایران، اهمیت بازگرداندن برجام به روال عادی خود و تعهد کامل طرف ایرانی و دیگر مسائل مربوط به سیاست خارجی صحبت کردیم».

وی همچنین در خصوص چگونگی آنچه حفاظت از ناوربری و کشتی‌رانی بین‌المللی در تنگه هرمز نامید، با دیپلمات‌های آلمانی و فرانسوی گفت‌وگو کرد.

این سخنان راب در حالی مطرح شد که ماه گذشته تفنگداران دریایی انگلیس یک فروند نفتکش حامل نفت ایران را در منطقه جبل طارق توقیف کردند. ایران نیز یک نفتکش انگلیسی را به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توقیف کرده است.

انگلیس، در کنار بحرین و استرالیا یکی از فقط سه کشوری است که به درخواست آمریکا برای تشکیل ائتلافی در خلیج فارس و تنگه هرمز پاسخ مثبت داده است. در حالی که فرانسه و آلمان مستقیماً درخواست آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کرده‌اند.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: «البته که ما نگرانی‌هایی درخصوص وضعیت هنگ‌کنگ داریم. ما در اکتبر از اتحادیه اروپا خارج ‌می‌شویم، امری که بسیار روشن است و وقوع آن حتمی است و همکاران ما در اتحادیه اروپا آن را درک می کنند. این‌ها زمینه‌هایی است که طی ماه های آینده در خصوص آن‌ها به ادامه همکاری خواهیم پرداخت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین