کد خبر: ۶۰۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۲

انجمن بازار: دولت گرانی را انکار نکند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد اگر آمار مبنی بر وجود تورم و گرانی در کشور غلط است، دولت باید آمار صحیح و مورد اعتماد جایگزین را ارائه کند و اگر افرادی این آمار دروغ را از سر غرض ارائه می‌کنند، وظیفه دولت است تا این افراد را معرفی کند.

سخنان «احمد کریمی اصفهانی» در حالی بیان می‌شود که پیش از آن «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور در سخنرانی روز چهارشنبه خود در جمع بسیجیان وجود تورم 23 درصدی در کشور را «دروغ» دانسته و مدعی شده بود برخی افراد با ارائه آمار دروغین به دولت او حمله می‌کنند.

این در حالی است که دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این خصوص توضیح داد: اخذ آمار از منابع غیررسمی کار درستی نیست، اما اگر منظور قوه مجریه بوده ضرورت دارد تا قبل از آنکه اعلام شود آمار دروغ است، اقداماتی برای سالم‌سازی دستگاه آمار دهنده انجام شود.

وی ادامه داد: امکان ندارد سازمانی دایر باشد و هزینه‌ آن بر دوش ملت و دولت سنگینی کند، اما توان ارائه آمار صحیح را نداشته باشد.

کریمی بر این مبنا به دولت توصیه کرد تا در بیان آمار عملکرد خود در حوزه‌های مختلف از منابع دقیق و مورد اعتماد آماری استفاده کند و افزود: بهتر است پیش از آنکه بیان کنند آمار دروغ است، در جهت سالم‌سازی دستگاه‌های آماردهنده تلاش کنند.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با طرح این پرسش که «اگر آمار موجود غلط است، پس آمار صحیح چیست؟»، اظهار داشت: به هر حال حتما آمار صحیح دیگری وجود دارد که گفته می‌شود آمار موجود دروغ هستند اما پرسش این است که چرا این آمار صحیح ارائه نمی‌شود؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا انکار گرانی و تورم موجود توسط دولت، باعث حل و فصل این مشکلات می‌شود؟»، گفت: بحث «گرانفروشی» و «بحث گرانی» دو امر کاملا متفاوت است.

کریمی توضیح داد: دولت ابزارهایی دارد که باید از آنها در راه مبارزه با گرانفروشی استفاده کند،‌ اما در بحث گرانی و به عنوان مثال در بازار آهن، نمی‌توان گرانی را انکار کرد. این در حالی است که تقریبا تمام تولید آهن کشور در اختیار دولت است.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پایان تاکید کرد: اگر واقعا آمارهای موجود دروغ هستند دولت باید آمار واقعی را ارائه کند و اگر افرادی از روی غرض به ارائه آمار دروغ می‌پردازند هم دولت وظیفه دارد تا آنان را معرفی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین