کد خبر: ۶۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰

نامه همسر مامور اف‌بی‌آی به احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همسر یک مامور سابق اف‌بی‌آی که ادعا می‌شود از اسفندماه گذشته تاکنون در ایران ناپدید‌ شده‌ است با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان خواستار اطلاع از وضعیت شوهرش و آزادی او شد. 

«کریستین لوینسون» همسر رابرت لوینسون مامور سابق پلیس فدرال آمریکا است که بهمن‌ماه گذشته برای انجام امور تجاری شخصی‌خود به ایران سفر کرده بود. به گزارش سی‌ان‌‌ان، خانم لوینسون روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه ایالات متحده در واشنگتن رفت تا نامه‌ای را که برای محمود احمدی‌نژاد نوشته است به دیپلمات‌های آمریکایی تحویل دهد. قرار است این نامه از طریق سفارت سوئیس در تهران در اختیار مقامات ایرانی قرار گیرد. 

مامور سابق اف‌بی‌آی در ایران چه شد؟ [اینجا]
ایران به دنبال مامور گمشده «اف‌بی‌آی» [اینجا]


خانم لوینسون در یک گفتگوی اختصاصی با سی‌ان‌ان، انگیزه‌اش از نوشتن نامه برای رئیس‌جمهور کشورمان را اطلاع از وضعیت شوهرش عنوان کرد و گفت: «من متقاعد شده‌ام که همسرم همچنان در ایران است، آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور آن کشور است و توان این را دارد که از وضعیت «باب» آگاه شده و او را به خانه برگرداند».

خانم لوینسون در ادامه گفت که نامعلوم بودن وضعیت «باب» زندگی را برای وی و هفت فرزندشان تبدیل به یک «کابوس» کرده ‌است. وی گفت که مطمئن است سفر همسرش به ایران هیچ ربطی به شغل قبلی وی یعنی عضویت در واحد تجسس پلیس فدرال آمریکا نداشته ‌است: «من هیچ اطلاعی درباره انگیزه سفر باب به ایران ندارم ولی مطمئنم که این سفر صرفا به «دلایل کاری» انجام گرفته ‌است». آقای لوینسون مدیریت یک شرکت کوچک مشاوره تجاری را در آمریکا بر عهده داشته‌است.

مقامات وزارت خارجه آمریکا ادعا می‌کنند رابرت لوینسون اسفندماه گذشته برای آخرین‌بار در جزیره کیش دیده شده است. به گفته آنها وی در کیش با یک آمریکایی مقیم ایران در یک هتل ملاقات کرده و به او گفته بود که قرار است روز بعد رهسپار دبی شود . از آن پس هیچ‌کس اطلاعی از وضعیت لوینسون در ایران ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین