کد خبر: ۶۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد:

نگرانی مجلس از وقایع پلی‌تکنیک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس دانشگاه امیرکبیر نسبت به برخورد‌های اخیر با برخی از دانشجویان این دانشگاه ابراز نگرانی کرد. شهریار مشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: ‌برای ما محرز است که دانشجویان ما با توجه علاقه و احترامی که به ائمه اطهار و پیامبر(ص) دارند هرگز به مقدسات توهین نمی‌کنند. 

گفتنی است روز دهم اردیبهشت انتشار مطالبی به شدت موهن در چند نشریه دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر این دانشگاه را به تشنج کشید. یک مطلب یکسان همزمان در چهار نشریه دانشجویی این دانشگاه در حالی به چاپ رسید که مسئولان این نشریات ضمن ابراز برائت شدید از این اقدام، آن را «جعل» این نشریات برای زمنیه‌سازی برخورد با تشکل‌های مستقل دانشجویی خواندند. در پی چاپ این مطالب موهن، دانشگاه امیرکبیر در چند روز گذشته شاهد تجمعات اعتراضی گسترده‌ای بود و برخی گزارش‌ها نیز از بازداشت چند تن از دانشجویان فعال سیاسی و صنفی این دانشگاه حکایت می‌کند.

آغاز یک پروژه مشکوک در پلی‌تکنیک! [کلیک کنید]

نماینده مردم بندر عباس ادامه داد: ما مطمئن هستیم که دست‌هایی در کار است که تلاش می‌کند با نا امن کردن محیط دانشگاه این‌گونه جلوه دهد که آزادی بیان و فعالیت سیاسی در دانشگاه‌های ایران وجود ندارد.

وی با بیان این‌که «هیچ انسان عاقلی مرتکب خودزنی نمی‌شود» تاکید کرد: نسبت دادن انجام چنین توهین‌هایی به دانشجویان، در درجه نخست جفا به مقدسات و در درجه دوم وهن نسل جوان و آگاه ما است و از سوی هیچ‌ شخص بی‌طرفی باور نمی‌شود.

مشیری افزود: مسئولان وزارت علوم و دانشگاه امیرکبیر وظیفه دارند هرچه سریعتر با کمک مراجع ذیربط دست‌های پشت پرده این قبیل اقدامات که در پی فتنه‌انگیزی در دانشگاه هستند را شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: احضار دانشجویان به کمیته‌های انظباطی و یا بازداشت آنان بی‌شک بدترین راه حل ممکن است و تنها آب به آسیاب دشمنان کشور می‌ریزد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین